Zarif, "uçan" bir çan kulesi ile uzun boylu, ince. Onu çevreleyen bölgeyi mükemmel bir şekilde tutar, daha sonraki inşaat katmanlarından arındırılır. Kentsel planlama baskın!
Ama onda asıl mesele bu değil.
Aydınlık ve güneşli bir günde buraya geldiğimiz için şanslıyız. Tapınağın yapımında ne tür bir sihir numarasının kullanıldığını bilmiyorum, ancak pencerelerinde kırılan güneş ışınları oldukça karanlık iç mekanlarda basitçe gerçekleşti, onlara dokunmak istedim: Bunun kolayca yapılabileceği anlaşılıyordu; iç mekanın unsurları haline geldiler, onu inanılmaz derecede zenginleştirdiler.
Tüm iç mekanın inanılmaz bir resmi: Bu tarz birçok freskten, bağımsız konulara sahip unsurlardan-resimlerden, şahsen ilk kez birbirleriyle yoğun bir şekilde yerleştirildiğimden tanışıyorum. Bu o kadar ilginç ki, onları uzun süre düşünmekten kendimizi ayıramadık.
O anda kilisenin dükkanında, müzeye ev sahipliği yaparken daha önce burada çalışan bir kadının olması şanslıydı. Görünüşe göre, iki yaşlı mimarın yüzlerindeki gerçek zevki görünce ve Tapınakta çok az insan olduğu gerçeğinden yararlanarak bize Tapınakta muhteşem, çok bilgilendirici bir tur düzenledi. Tanrı ona sağlık versin!
Tabii ki, daha birçok eski ikonun yanı sıra iç mekanlarda nemli ve ufalanan sıvalı duvarların bölümleri de restorasyon gerektiriyor.
Ama Tapınak Muhteşem!
Ne yazık ki zamanımız çok sınırlıydı ve Palekha'da daha fazla bir şey görmek için zamanımız olmadı. Bu, buraya tekrar gelmenin başka bir nedenidir (belki bir sonraki hayatınızda). Ama önce - Tapınağa!
Храм построен в 1762–1774 годах в нарышкинском стиле на средства жителей Палеха и окрестных деревень мастером Егором Дубовым. В советские годы в Крестовоздвиженском храме располагался музей, благодаря чему и здание храма было сохранено в первозданном виде. Главная святыня Крестовоздвиженского храма - копия Шуйской Смоленской иконы Божией Матери.
Всегда любуемся этим храмом, таким изящным, с бледно-лиловыми шатром колокольни и куполами. Другого и не могло быть в этом прекрасном поселке художников!