Burada yaşanan olumsuz deneyimlerimi paylaşmak istiyorum. Ne yazık ki, kahveyi tatmadım, vaktim olmadı (yapsam da). Kahvehanenin bulunduğu bu mini alışveriş merkezine bitişik bir noktada hediyelerle birkaç top satın almak amacıyla geldim ama ne yazık ki hala bir iş günü olmasına rağmen kapalıydı.
Yakındaki bir noktadan çalışanın nerede olduğunu bilip bilmediğini sormak için baristaya gittiğimde kibar bir cevap bekliyordum. Sonuçta, neredeyse yan yana çalışıyor ve açıkça tanıdık. Ancak bunun yerine saldırgan davranışlarla karşılaştım. Kız bana, doğrudan yüksek tonlarda, kızın hediyelerle dolu bir noktadan binanın girişini süslemekle meşgul olduğunu bağırmaya başladı. Sakin kalmaya çalışarak, bir kez daha dikkatini dağıtmamak için kibarca ondan çalışanı aramasını istedim. Bunu sadece kaba bir şekilde kendim anlamaya gitmemi söyledi ve sanki buradaki herkesi tanıyormuşum gibi bana öyle bir sesle bağırdı ve yeni yıl için kapıyı sokakta süsleyen şeyin aradığım toplarla noktanın çalışanı olduğunu tahmin edebilirdim. Bunun için baristaya döndüm, oraya ilk girdiğim ve orada kimseyi ve hiçbir şeyi tanımadığım için çok üzgünüm, o kadar şaşırdım ve şok oldum ki ona düzgün bir şekilde cevap vermedim, sessiz kaldığım ve nezaketimi korudum. Ama ben sadece yardım istememe rağmen, adam bana bağırdı, beni kızdırdı. Bu arada, bu baristayla başka biri ayakta duruyordu (görünüşe göre arkadaşlar) ve ben ayrıldığımda, hediyelerle dolu bir noktadan bir kız buldum ve balonları şişirdik, barista arkadaşlarıyla yüksek sesle ve olumsuz bir formatta bir şeyler tartıştı. Bu da kendine ait, yine de potansiyel müşteriler etrafta dolaşıyor ve vardiyadayken kahvehanenin yüzü o.
Bu muameleden şok oldum. Yükseltilmiş tonlarda bir yetişkine bağırmak tamamen kabul edilemez. Genel olarak, yabancılara bağırmak yetersizdir. Üstelik top aldıktan sonra kahve almak istedim ama bu durumdan sonra kızın agresif doğası nedeniyle artık istemedim. Sadece yardım istedim ama bunun yerine sadece kabalık ve saygısızlık aldım.
Umarım yönetim çalışanlarının davranışlarına dikkat eder ve gerekli konuşmaları yapar. Müşteriler saygıyı ve güler yüzlü hizmeti hak ediyor.