Sonuçlar: Kesinlikle tüm Aktyon Uzmanlarına tavsiye ederim! O bölgede yaşasaydım, Aktionuma tam olarak Mekanik'in hizmetinde hizmet ederdim. Mekanik'in çalışması üzerine: 1) Tüm işleri benim huzurumda hızlı, dikkatli bir şekilde yaptım.
2) İşten sonra tüm aletlerin derhal kirden silinmesi ve yerlerine konulması dikkat çekiciydi.
3) Konuyla ilgili tüm konuşmalar kuru, net, söz yazarı yok.
4) iş fiyatları hoş bir sürpriz!
Ekim 2024'te yaklaşık 210.000 km ile Aktionumdaki devreyi üçüncü kez değiştirme zamanı gelmişti. Diğer aktyon rehberlerinin nasıl olduğunu bilmiyorum, ancak arabamda aşağıdaki semptomları gözlemliyorum: 1) Aceleyle kontak anahtarını takarsanız, arabanın lambanın herkesle yanmasını beklemezsiniz ve hemen çalıştırırsanız, motor, sanki "tembel" gibi kavramaya başlar ve ne kadar "güç" eksik olursa olsun gevşemeye başlar. Genellikle kontağı hemen kapatırım ve motorun her zamanki gibi düzgün bir şekilde başlatıldığı yeniden başlatmayı yaparım.
2) Soğuk havalarda, araba 2-3 gün durursa, motor başladığında "dizel motorun" uzak sesleri yani devreden kaymaya başlar.
3) Benzinli aktion zaten yavaş sürüş için bir makinedir ve bu süre zarfında 1 ila 2 bin devirde gaz pedalına çok yavaş tepki verir, bu da tırmanışta ve kavşaklarda yola çıkarken gerilmeye başlar.
Mekannik'in videosunu uzun zamandır izliyorum, bilgileri genellikle Aktion'a yardımcı oldu. Bu sefer, benim yolumda servisine uğrama fırsatım oldu. Önceden kaydoldum, yedek parça listesini kabul ettim ve stoklandım.
215 bin km'lik bir kilometrede onarım sonuçlarını kanıtlıyorum.:
1) Yukarıdaki belirtilerin tümü ortadan kaldırılmıştır. Ancak, 1-2 bin düşük devirde hala yeterli gücün olmadığı hissi var. Daha iyi oldu ama beklediğim gibi değil.
2) Mekanik, zinciri değiştirdi, enjektörleri yıkadı ve silindirlerdeki sıkıştırmayı kontrol ettikten sonra, bujileri takarak (bir tork anahtarıyla), bujileri sıkmanın zayıf olduğu konusunda beni uyardı (bujilerin rondelalarının yeniden sıkıştırılması, kutudan çıktıklarında o kadar etkili değil -gözlemlerim).
3) Bilgisayar teşhisi şunları ortaya çıkardı: direksiyon simidindeki "salyangozun" değiştirilmesi.
Enjektörleri yıkadıktan sonra kesinlikle yağ değişimini planladım ve bir sonraki değişimden sonraki kilometre uygundu - yaklaşık 7 bin km. Mumlarla ilgili yorumları hatırlayarak onları da değiştirmeye karar verdim, çünkü onlarla yaklaşık 80 bin km yuvarladım.
Aralık ayında 217 bin km ile yağı, yağ filtresini, mumları değiştirdim. Ve motor yeni gibi çalıştı, sürüyorum ve sevindim!) Sadece kontak anahtarına dokunursan, gaz pedalına bastığım için motor güvenle çalışıyor.) Eski, yeni mumların fotoğraflarını ekliyorum.
Чиповал Форд Фокус 3 1.6 105 л.с. 2018 г.в. на механике. Результатом доволен на все 100, машина едет совсем по другому...нет провалов после переключения, отлично стала отзываться на педаль газа, да и в целом едет теперь намного приятней. Мастеру СПАСИБО. Рекомендую