В 1872 г весь участок рядом с Английским клубом купил тайный советник Шаблыкин. Через 2 года на этом месте был возведен четырехэтажный доходный дом с торговыми галереями на первом этаже.
В 1913 г доходный дом был сдан в аренду Абраму Гехтману. По заказу Гехтмана узкий доходный дом был перестроен под новый электротеатр с залом на 900 мест, оркестровой ямой перед экраном, двумя фойе, двумя парадными лестницами и буфетом.
Электротеатр "Арс" открылся в 1915г. С 1921 по 1936г здесь находился Детский театр под руководством Сац, далее ТЮЗ, далее - Оперно-Драматическая Студия К.С. Станиславского (организованная 16 марта 1935г), а с 1950 г - Московский драматический театр им. К.С. Станиславского. После серьезной реконструкции в 2015 г Московский драматический театр им. К.С. Станиславского был переименован в "Электротеатр Станиславский".
Stanislavski'nin elektrik tiyatrosu belirsiz bir izlenim bırakıyor. Şehrin merkezinde bulunan binanın kendisi kendine özgü bir çekiciliğe sahip, ancak fuayenin tüm seyircileri rahatça barındıramayacak kadar küçük olduğu ortaya çıkıyor. Bir gösteriden veya aradan önce bekleme saatlerinde, sıkışıklıklar özellikle hissedilir hale gelir ve bu da rahatsızlığa neden olabilir. Buna rağmen atmosfer odacıklı ve rahat kalıyor.
"Kızgın Çatıdaki Kedi" performansı, özellikle Olga Bynkova'nın Margaret rolündeki parlak performansı sayesinde etkileyicidir, kahramanın karakteristik özelliklerini aktarmadaki duygusal yoğunluğu ve inceliği izleyicileri tetikte tutar ve prodüksiyonu unutulmaz kılar. Ancak tiyatronun oyun sürecinde kameramanın varlığına rağmen fotoğraf çekmeyi yasaklayan politikası sorulara yol açmaktadır. Sanat erişilebilir olmalı ve ziyaret anlarını paylaşma fırsatı daha fazla izleyici çekebilirdi. Halka açık yerlerde çekim yapmaya yönelik bu katı tutum, arkaik bir çözüm gibi görünüyor.
Genel olarak yapım, güçlü oyunculuk performansı ve ilginç sahne kararıyla güçlü bir izlenim bırakıyor. Bununla birlikte, mekanın organizasyonundaki ve teknik destekteki kusurlar genel izlenimi biraz bulanıklaştırmaktadır. Tiyatroya gitmenin son derece olumlu duygular bırakması için seyircilerin rahatlığına ve ayrıntılara daha fazla vurgu yapılmasını görmek isterim.
Güzel tiyatro.
Salon çok büyük değil – 70 koltuk, odacılığın etkisi var. Koltuklar oldukça rahat. Sıralar birbiri ardına çok yükseğe kaldırılıyor, bu yüzden kimse incelemeye müdahale edemeyecek.
"Anne" oyununu izledim. 6 oyuncu oynuyor – her şeyin değerli olduğuna dikkat edilmelidir. İyi müzik ve multimedya tasarımı. Çok beğendim!