Bugün 154 Engels Caddesi'ndeki (Büyük Kanyon Alışveriş Merkezi, 1. kat) Etam mağazasını ziyaret ederek.Satın almak istediğim ürünü bulamadım.Mağazanızın hediye sertifikasının parasını iade etmesini isteyen bir çalışanla iletişime geçtim.Salonda bana hiçbir şeye cevap veremeyen tek bir satıcı-kasiyer vardı.Kız sürekli biriyle arıyordu ve iş günümde mesai saatlerimde gelmemi önerdi.Mağazanın müdürüyle (Catherine) iletişime geçmemizi istedim ve aynısını (belirli bir zamanda gelmesi gereken) duydum ve Fransa'ya gönderilecek anketi doldurdum ve oradan bir cevap bekleyeceğiz. Bu bana çok garip geliyor.
Rusya Federasyonu topraklarında çalışan tüm tüzel kişilerin Rusya Federasyonu yasalarına uymakla yükümlü olduklarını, yani «Tüketicinin Korunması Hakkında» Kanunun 23.1 maddesinin, sertifikanın nominal değerinin veya ödenmemiş tutarın bakiyesinin, başvurunun yazılmasından sonraki 10 takvim günü içinde iade edilmesi gerektiğini hatırlatmak isterim. Aynı zamanda, hediye sertifikasının satın alındığını doğrulayan bir çekin olmaması, yasaya göre para iadesini reddetmenin temeli değildir.
Ayrıca, Rusya Federasyonu topraklarında da yasal olmayan "hediye kartı para karşılığında değiştirilemez, kartla ödeme yaparken teslim alınmaz» sertifikasının arka tarafına yazılan kayda da dikkat çektim.
Şimdilik iddiayı mağazaya gönderdim.Talebin yanıt süresi 10 gündür.Bir cevap bekliyorum.
Geçen Yeni Yıl için bana Etam'dan 10000 ruble için bir sertifika verildi, baharda kullandım ve yarısını harcadım, Kasım ayında tatilden önce mağazayı ziyaret etmeye ve bir şeyler seçmeye karar verdim. İki pantolon seçtim, kasada bana sertifikamın vadesinin dolduğunu ve param olmadığını söylüyorlar. Satıcılara bunun olamayacağını açıklamak için ve sertifikanın arkasında belirtilen dezenfeksiyona inansam bile birkaç dakikamı harcıyorum: geçerlilik süresi 12 aydır! ( sertifikanın geçerlilik süresi olmamasına rağmen 5 yıl sonra da kullanabilirim!)
Satın alma sırasında sertifikam 10 aylık, bana ne satın alma sırasında ne de ilk kullandığımda kimsenin bu konuda uyarmamasının yenilenmesi gerektiği söylendi. Sonuç olarak, iki hafta sonra yeniden serbest bırakılmasını önerdiler (herkes bunu iki düğmeye basılarak yapıyor, 2 haftanız var!!!), bir hafta sonra uçmam gerektiğini söylüyorum, bana başka hiçbir şey yapamayacaklarını söylüyorlar. Sonuç olarak pantolonları bir kenara bıraktılar. İnternette iletişim bilgilerini ve telefon numaralarını bulmaya çalıştım, hiçbir şey yok…
Tatilden döndüğümde bu kederi satın almaya geldim. Sertifikayı yeniden yayınladılar, nooo ertelenmiş pantolonumu sattılar! Başka bir mağazadan sipariş verdiler, ertesi gün buraya geldim ve mutluluğu aldım, ama hayır, yanlış bedene koydular, ertesi gün değişmek zorunda kaldım!
Akrabalarınızı ve arkadaşlarınızı memnun etmek istiyorsanız, kesinlikle bu mağazaya girmeyeceksiniz!
İç çamaşırı mağazasına keyifli bir yolculuk yapmak yerine çok olumsuz duygular aldım, Etam teşekkür ederim!
Обратите внимание! Трусы по акции непонятных размеров ! 18.02.2023 совершали покупку нижнего белья, в простонародье -трусов . Так как на входе стойка с акцией 1990 руб ,аж за 4 пары супер-пупер труселей. Да, именно труселя! Так же далее по тексту.
При выборе продавец обратил внимание на то , что данная модель большемерит- не то на размер, или на два. Но при этом отличного качества( со слов продавца ). Упаковка стандартная , европейская , размеры указаны соответственно.
Долго выбирали, надеясь на компетентность продавца- консультанта. Путем метода сравнения "на глаз" , пришли к выбору xs.
Но с выбором мы поторопились , так как ошибиться легко из -за нестандартного размера. Упаковка врёт, продавец - не сильно переживает за ошибку. ХОТЯ ОБЯЗАН предупредить ,и помочь полностью быть уверенными в выборе, ибо нижнее белье невозвратное.
На следущий день попытались уладить ситуацию в магазине , выслушав предложения , и как то сгладить ситуацию , но меня очень вежливо послали. Никаких сожалений у продавцов. Непосредственный продавец заявила, что вообще не помнит меня, благо то, что ее коллега вспомнила , хотя и не общалась при продаже. Коллега -напарница( у которой получше с памятью ) что -то пыталась выяснить у генерального по телефону... Но тот заявил - категорически нет !
Забавный момент, заявили о том , что предлагали на месте примерить, чтобы не ошибиться .Серьезно ? Трусы ?
Конечно этого не было предложено, а если и предлагают подобное, то очень странно.
Кол за работу с клиентами !