Ekim 2024 (acı, üzüntü) itibariyle, anıtsallığını ve güzelliğini ortadan kaldırmayan nesne hala restorasyon aşamasındadır.
Orijinalini göster · Русский
Ш
шенол карадемир
30. seviye şehir uzmanı
31 Mayıs 2023
Haydarpaşa tren istasyonu 1906 II yılında inşa edilmiştir. Abdülhamid zamanında başlamış ve 1908'de tamamlanmıştır. Adını Selim'in paşalarından Haydar Paşa'dan almıştır. İnşaatın amacı İstanbul Bağdat demiryolu hattının başlangıç noktası olarak kabul edildi. Osmanlı imparatorluğu'nun son döneminde Hicaz demiryolu seferleri başladı Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları ana istasyondur. Herkese tavsiye ederim
Gaydar paşa tren istasyonu, özellikle XX inci yüzyılın başında inşa edildiği için, kapsamı, ihtişamı ve mükemmelliği açısından sadece sağır edici bir İstanbul tren istasyonudur.
Bilet gişelerindeki bilet alımlarına müdahale etmenize izin vermeyen çok kullanışlı pikapları özellikle beğendim.
Anıt olarak dikilen "TCDD Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları" No.23004 buharlı lokomotif, istasyonun kapsamına hiç uymuyor. Türklerin Alman yardımı olmadan Ankara'ya 449 verst ve At'a 450 verst'te başarılı bir şekilde demiryolları inşa ettikleri 1890'ların daha önceki bir döneminden kalmadır. Kaiser Wilhelm II'nin Alman kapsamının anısına, uygun buharlı lokomotifi koymaya değerdi. 1906'da bu "Preußische S 6" idi. Ancak Almanlar Bağdat yolunu kaybettiler, bu yüzden Haydarpaşa'nın önünde 1890'lardan kalma bir mucize var. Türkler Almanların ikna edilmesine boyun eğmeselerdi, Birinci Dünya Savaşı'nda sadece Halep'e değil, Basra'ya kendileri için bir demiryolu inşa edebilirlerdi.