Benim adım Kraliçe Galina Alexandrovna. 2024'te «Tomsk Bölgesi nüfusuna Entegre Sosyal Hizmet Merkezi» nde (bundan böyle Merkez olarak anılacaktır) 2 kez yarı düzenli hizmete girdim ve 2025'e kaydoldum.Sitedeki incelemelere baktım, bunlar çoğunlukla olumsuzdur, bazıları yazarın görüşüne katılmıyor, bazıları da aynı fikirde. Ancak vatandaşların yazdıklarına dair yönetimden geri bildirim yok. Peki neden? Belki hiç kimse insanların ne söylediğiyle ilgilenmiyor ya da bazı önlemler almak gerekli olacak? Bir kadın, buranın yaşlılar ve engelliler için sefil bir imarethane olduğunu, kalmak için bir bilet ödemeniz gerektiğini, pratik olarak ücretsiz iyileştirici prosedürlerin olmadığını yazdı. Hediye edilen Eşyaların Salonunun çalışması düzgün bir şekilde organize edilmemiştir. Ben kendim baullu iki kadının onları bırakabilecekleri bir kapı bulmaya çalıştıklarına şahit oldum ve kurumun girişinde her zaman aynı hediye edilen şeyler var.
Evet, elbette koşullar ideal değil, ama çoğumuz oraya sadece ücretsiz ya da neredeyse ücretsiz yemek için değil, tedavi için değil, iletişim için gidiyoruz. Kural olarak, yaşlılara veya engellilere artık kimsenin ihtiyacı yoktur - ne çocuklar ne de toplum. Yalnızlık ve hastalık gelir ve bu tür kurumlar onlar için sizin gibi insanlarla konuşabilecekleri, anlayacakları ve destekleyecekleri bir çıkış noktası haline gelir. Ve telefonda konuştuğumuz ve yeni bir toplantı beklediğimiz dr9useum'u burada bulmamız tesadüf değil. Merkezde, bazı hastanelerde olduğu gibi, sağlık için dua edebileceğiniz ve bizden ayrılan insanlara mum koyabileceğiniz küçük bir tapınak var. Merkezde hizmette olduğumda her zaman tapınağa giderim ve böyle bir fırsatın olması için bunu büyük bir nimet olarak görüyorum. Ama bugün bazı çocukça bahaneler uydurarak hizmete girmeme izin verilmedi. Babam koridorda hizmet etti, peki bu hak ve özgürlüklerin ihlali değil mi?! Kız arkadaşımla buluşmamın zamanı ve yeri bile açıkça belirtilmişti - çalışanların önünde ve sola veya sağa adım atmadan. Bu benim için aşağılayıcıydı ve hapishanede bir randevuya benziyor. Merkez kapalı bir kurum mu? Burada neden kabalık ve duygusuzluk gelişiyor? Bu, Merkeze sadece bir kez bir şeyler getirmek için gelen insanlar tarafından bile not edilir. Ayaklarına secde etselerdi, yaşlılar için çok uzak olmayan bir yol taşıyorlardı, ama onlar böyle karşılandılar. Yönetimin enerjisini, engellilerin var olmayan düzen bozukluklarıyla mücadele etmek yerine, işi iyileştirmeye yönlendirmesi gereken yer burasıdır. Her ne kadar bürokratik sistemin ana argümanları «gitmemeli» ve «gitmemeli» olsa da bunlar. Ama neden ve kim tarafından sorulduğuna dair bir cevap yok. Anlayış, merhamet, özen, saygı nerede? Sosyal kurumların çalışanları bu niteliklere sahip olmamalı mı? Personelin çoğu tam olarak böyle, ama ne yazık ki hepsi değil. Belirli isimler vermiyorum. Sanırım burada bulunan insanlar kimden bahsettiğimi biliyorlar. İdarenin de bazı sorumlu çalışanların çalışmalarına dikkat etmesini ve sosyal hizmet alıcılarına karşı saygılı muameleyi önceliklendirmesini istedim. Çok uzun zamandır bir tür algoritma geliştiriyorlardı, bu nedenle 2025 yılı için sosyal hizmete kaydolmak imkansızdı, geç kalmamak için her gün Kasım ayının tamamını aramak zorunda kaldık. Ancak Merkez yönetimiyle konuştuktan sonra kaydoldum ve bana bildirildiği gibi ilk yuttuğum ortaya çıktı. Ama herkes o kadar şanslı değil. Tanıdığım evli bir çift sadece yedekte kaldı çünkü bana söyledikleri gibi 3 gün içinde tüm yerler doluydu. Ve algoritmanın çok basit olduğu ortaya çıktı - kalış 1 Ocak 2025'ten 2 haftaya indirildi.
Vatandaşların girişinin nasıl düzenlendiğine de dikkat etmek istiyorum. Sadece sinirleri ve sağlığı iyi olan bir kişi sonuçsuz geçebilir. Bu, kural olarak, bir günde ve aynı anda kağıtları ve argümanları olan 50-60 kişidir. Seyahatinizi yalnızca nakit olarak ödeyebilirsiniz ve kartınızda paranız varsa bunlar sizin sorunlarınızdır ve istediğiniz gibi çözün. En yakın atm'ye - yürüteçlerle ve tepeye - sağlığın gücü için basit bir test değildir.
Katılıyorum, yönetimin üzerinde çalışacağı çok şey var. Nevinitsyn Merkez Müdürü Lyudmila Nikolaevna'nın dediği gibi, dinlenmenin, iyi beslenmenin, hizmetin, iletişimin tadını çıkaracağız ve bu sosyalizm adası için Tanrı'ya ve çalışanlara teşekkür edeceğiz.
İyi günler! Tomsk bölgesi, Tomsk bölgesi, Malinovka köyünde yaşayan kız kardeşim Matskova Tatyana Antonovna adına yazıyorum. Valery Nikolaevich ve Kolmagorov Olga Vasilyevna'nın ayakkabıcılarını da içeren mobil tugay'a vicdanlı çalışmaları ve ona karşı samimi tutumları için teşekkür etmesini istiyor.
В марте 2023 года по направлению от соцзащиты на круглосуточное пребывание приехал в КЦСОН , в дополнение к направлению заплатил 7507 рублей т. к моя пенсия превышает уровень прожиточного минимума. В дополнение к этому я должен оплатить и выбранные физиотерапевтические процедуры, которые ранее были бесплатными. Вопрос: - в связи с чем сделали платными процедуры ? Получается, что центр не социального обслуживания населения, а коммерческое обслуживание населения, где за лечение нужно пенсионерам платить.