Genel bilgi için gidebilirsiniz)
Lezzetli çörekler yediler)
Girişin yakınında, ajur taslaklarla kaplı bir sokak var, fotoğrafta var.
Bataklık toprağı nedeniyle adaya sağlam bir kaldırım döşemek imkansızdı. Taşlar yere batıyordu ve üzerlerinden su çıkıyordu. Yollar bakıma muhtaç hale geliyordu.
1858'de Kronstadt Vapur Fabrikasının yöneticisi Alexander Sokolov, kaldırımlarının yapımıyla ilgilenmeye başladığı Amerika'ya gitti.
Oradan dökme demir parça örnekleri getirdim, tasarımı iyileştirdim, damaların birbirine yapıştıkları durakları ve çentikleri belirerek yol yüzeyini bir tür zincir postaya dönüştürdüm. Vapur fabrikasında döküldüler.
Böylece 1860'da Kronstadt'ta Amerikan imajına ve benzerliğine göre dökme demir damalı ilk arazi parçaları ortaya çıktı (dökme demir kaldırımlar fikri Mühendis Knapp'a ait. Tasarımına göre New York, Boston ve Chicago'daki sokaklar asfaltlandı).
Dökme demir kışı mükemmel bir şekilde atlattı ve sonra Kronstadt sokaklarını yıkmaya başladılar. Bu kaldırımlar, İkinci Dünya Savaşı'nın şiddetlendiği ve Leningrad'ın zaten ablukaya alındığı 1941 yılına kadar 80 yıl boyunca ayakta kaldı, mayınların üretimi için bir emir vardı, dökümlerin çoğu harçlar için mayın gövdelerinin üretimi için serbest bırakıldı. Böylece kaldırımlar eritildi... Geriye sadece küçük alanlar kaldı.
Şimdi Kenevir Köprüsü, Kronstadt'ta orijinal antik detayların korunduğu tek site.
Katedralin önündeki çapa meydanında novodel var.
А вот на этом месте хотелось бы остановиться и сказать парочку нецензурных слов в адрес людей,которые обогощаются за счёт туристов. В течении 4х лет(как сказала девушка на кассе) ,чтобы пройти к маяку,надо заплатить 300 рублей. За 300 метров!!!!!. Конечно,есть скидки пенсионерам и т.д......но среднестатистической путешествующей семье,это дорого. Это наше мнение. Но не стоит того совершенно! В итоге,мы расположились перед музеем и наблюдали выставку и собственно маяк,немного сбоку.
Кронштадт - лучший город на планете!
Каждый его метр пропитан историей флота.
Петровский парк и Усть-Рогатка - сердце города и обязательное к посещению место для фото.