Tarihi olan ilginç bir yer.
Şu adreste bulunan bölgesel öneme sahip kültürel miras alanı: Prospekt Stachek, 91 numaralı ev, Oranienbaum Elektrikli Demiryolunun (Oraneli) altyapısının bir parçası olarak 1914-1915 yıllarında inşa edilen Knyazhevskaya trafo merkezinin binasıdır. Trafo merkezi neredeyse orijinal haliyle korunmuştur. Yirminci yüzyılın başında ortaya çıkan en yakın yazlık köyün adı olan Knyazhev'den Knyazhevskaya olarak adlandırıldı.
Oranela, ülkenin ilk kentsel elektrikli trenidir. Narva Kapısı'ndan Krasnaya Gorka Kalesi'ne bir şube hattı döşenmesi planlandı.
Oranienbaum ile Petersburg arasında elektrikli demiryolunun inşası 1898'den beri tartışılıyor. Böyle bir hattın yaratılması, güney banliyösünün çevre dostu bölgelerine kentsel sakinlerin yerleşmesi ihtiyacının yanı sıra St. Petersburgluların yazlık evleriyle iletişimin rahatlığıyla haklı çıktı.
21 Ocak 1916'da, Oranienbaum demiryolunun ana bölümünde bulunan Narva Kapısı – Putilov Fabrikası 1 numaralı güzergah üzerindeki trafiğin açılışı yapıldı. Bu tarih Oranela'nın Doğum Günü olarak kabul edilir. Strelna'ya giden trafik, elektrik üretiminin artmasıyla ancak 1920 yazında açıldı.
Oranela'nın pisti, özellikle Ulyanka'dan sonra Finlandiya Körfezi'nden çok pitoreskti ve çok popülerdi.
Şehir tramvayından yolcular, istasyonun donatıldığı Narva Kapısı'ndaki Oranela'nın vagonlarına transfer edildi. "Tramvay-tren" gerçekten hızlıydı ve sadece zamanı için değil, günümüz için de yerleşim yerlerinin dışındaki hareket hızı 60 km / s'ye ulaştı.
Oranela'nın Knyazhevsky vagon parkı bir tramvay parkı oldu ve adını aldı I.E. Kotlyakova. Tramvay hattına hizmet vererek Oranela'nın tarihini devam ettiren 8 numaralı Tramvay filosudur.
Oranienbaum Elektrikli Demiryolu projesi - Rusya'daki ilk banliyö elektrikli demiryolu - Volynkin'deki merkezi elektrik santrali ve Knyazhev, Strelna ve Marmyshkin'deki üç trafo merkezinden oluşan kendi elektrik şebekesinin oluşturulmasını öngörüyordu. Narva Kapısı'ndan Krasnaya Gorka'ya kadar 60 km uzunluğundaki yolun katener ağını besleyeceklerdi.
Oranela'nın trafo merkezlerinin binaları doğrudan demiryolu yatağının yanında bulunuyordu ve yolun yaratıcılarının niyetine göre tek bir topluluk oluşturuyordu. Binanın yapısı amacına göre belirlenir. Bununla birlikte, şehir tramvayının trafo merkezlerindeki benzer binalardan farklı olarak, binanın servis kısmı elektrikli ekipmanı barındırmayı amaçlıyordu.
Binanın bir özelliği, tuğla duvarlara ek olarak destekleyici yapıların binaya nüfuz eden betonarme sütunlar olmasıdır. Metal zeminleri destekliyorlar.
Kurulum ve bakım için, yeniden yapılanma sırasında kılavuzları korunan motor odasına manuel bir vinç kirişi takıldı. Makine salonunun muhteşem uzun pencereleri, ekipmanın taşınmasına da hizmet etti. Buna paralel olarak binada adını taşıyan tramvay parkı kulübü de kuruldu. Yani Kotlyakova.
1914 sonbaharında yapay yapılar inşa edildi ve 38 km'lik çift hatlı demiryolu yatağı döşendi ve Narva Kapısı'ndan Strelna'ya bir katener asıldı. Projenin daha fazla uygulanması Birinci Dünya Savaşı tarafından engellendi.
Mayıs 1920'de Halk Demiryolları Komiserliği'ne ait ayrı bir demiryolu olarak faaliyet göstermeye başladı.
Dünya Savaşı sırasında trafo merkezinin binası neredeyse ön cephedeydi ve gözlem noktası olarak kullanılıyordu. Strelnina hattının savaş sırasında neredeyse tamamen tahrip olmasına rağmen, Aralık 1944'te Kirov fabrikasından Knyazhevskaya trafo merkezine hareket yeniden başladı.Savaştan sonra makine odasında transformatörler çalıştırıldı, diğer odalarda ise yurt kuruldu. Sıcak su sadece stokçularının çalıştığı alt kattaydı ve kiracılar oraya bidonlarla inmek zorunda kaldılar.
Narva Kapısı'ndan Strelna'ya giden hattın bir kısmı 1953'te restore edildi ve bugün hala çalışıyor (No. 36), diğer kısmı sökülmüş, ancak Marmyshkino istasyonu ve Üniversite platformu bölgesinde bu tramvay hattına ait hayatta kalan beton yapıları hala görebilirsiniz.
Trafo merkezleri projesinin yazarı kesin olarak bilinmiyor, ancak Oranela'nın araştırmacısı Nikolai Goltsov, mühendis Fyodor Teikhman'ı sebepsiz yere böyle görüyor. Bazı kaynaklarda binanın mimarı Alexei Ivanovich Zazersky'yi gösteriyor. Bundan kısa bir süre önce, St. Petersburg Tramvayı için benzer binalardan oluşan bir kompleks (merkez istasyon ve 4 trafo merkezi) tasarladı.
1980'lerde burada yangın çıktı, ardından Tramvay-Troleybüs İdaresi'nin ücretli beden eğitimi ve rekreasyon kompleksi «Energia» açıldı ve 1990'ların ortalarında kapatıldı. Bina bakıma muhtaç hale geldi.
Tadilat sırasında (2007-2008) bina genel olarak modern bir şekilde yenilenmiş ve yenilenmiştir. (Onu restorana uyarlamak istediler). Mühendis Yu. M. Kozlovsky'nin rehberliğinde cephe pencerelerinin tarihi camları restore edilmiş, bina tuğlayı vurgulayan özel sıvalarla kaplanmıştır.
Binanın bodrum katını derinleştirmek ve tam teşekküllü bir bodrum katına dönüştürmek için inşaat çalışmaları yapılmıştır. Mal sahibi daha sonra restoranın bu binaya yerleştirilmesini reddetti.
2017 yılında Energia Spor ve eğlence Kulübü eşsiz mimari, tarih ve teknoloji anıtında açıldı. Kulüpte yetişkinler ve çocuklar için spor bölümleri ve çevreler bulunmaktadır.
6 Nisan 2019'da Oranienbaum Elektrikli Demiryolunun tarihini anlatan Oranela Müzesi bodrum katında açıldı.
Милый небольшой музей, посвящённый так и не сбывшимся, но довольно интересным планам по созданию трамвайной линии до пригородов. Экскурсию очень хорошо провели, Антон Гарнов рассказывал не скучно, подробно и вовлеченно! Для людей, которые живут в Красносельском, Петродворцовом, Кировском районе экскурсия приобретает особый оттенок, так как все места знакомые и погружаешься в их историю. Также отмечу, что Антон внимательно относился к детям, если тема им интересна, то им понравится. Большое спасибо за такие камерные и крутые музеи.
С 4 лет посещаем данное учебное заведения. Ходили на подготовку к школе. Теперь в школе одни пятерки))
Сейчас нам 9 лет, ходим в арт-студию. Ребенок доволен, рисует с удовольствием.