Bu incelemede, bu koleji yemek, öğretim kadrosu, kolejin kendisi, eğitim programı vb. İle ve bu kolejden ayıracağım. Burada birinci sınıf öğrencisi olarak benim fikrim olacak. Evet, şu ana kadar bu üniversitede sadece 2 aydır okuyorum, ancak kriterlerin her birine örnek bir değerlendirme yapmaya hazırım. Tabiri caizse ilk izlenim. Öyleyse başlayalım.
[BÖLÜM 1.] Öğretmenler. En sevdiğim kişiyle başlamaya karar verdim. Bu kolejdeki öğretim üyelerinin çok iyi olduğunu söylemeliyim. Evet, öyle, en azından grubumuzun öğretmenleri var. Onlar korkunç değiller, hatta fena değiller. Temel olarak, genel puan iyi ve mükemmelden biraz daha düşük arasında dalgalanır. Sence bunların hepsi bu mu? Hayır, eğer bunu tamamen çözerseniz ve şimdi öğretmenlerimizin her birine yaklaşık bir değerlendirme yapacağım:
Rus dili ve edebiyatı (Lenia Ridvanovna). Yine en sevdiğim kişiyle başlamaya karar verdim. Zeki, güzel, anlamlı, kibar, mizah anlayışı ile... Bu liste süresiz olarak devam edebilir. Kocasını ne kadar kıskanıyorum (eğer öyleyse, elbette, onun kişisel hayatına girmiyorum). Beni evlat edinebilir mi? (Bu arada, bu yüzden annemden çok memnunum ve onu çok seviyorum). Bu yüzden ona güvenle 5.0 bahse girebilirim⭐
Fizik (Goar Atanesovna). Aynı zamanda iyi bir öğretmen, materyali iyi açıklıyor, konuyu anlamadıysa sinirlenmiyor ve gerekirse normal bir şekilde tekrar açıklayacak. Tek ve çok şişman dezavantajı, istisnasız her dersi herkesten telefon almasıdır... Hayır, elbette her şeyi anlıyorum, ama siz de beni çok unutkan ve dikkatsiz bir insan olarak anlayacaksınız. Değerli aletimi almadan birkaç kez ayrıldım, bu yüzden çok gergindim. Ayrıca ben sadece fizikten nefret ediyorum ama burada konuları değil öğretmenleri değerlendiriyoruz, bu yüzden elbette bunun için değerlendirmesini hafife almayacağım. Ona 4.6 koyabilirim⭐
Kimya (Angelika Vladislavovna). Grubumun çoğu ondan hoşlanmıyor ama aslında ona bir dereceye kadar hayranım. Genel olarak, başkalarının onun hakkında ne düşündüklerini ve söylediklerini umursamıyor. Genellikle. Kesinlikle. Sıfır. Sıfır. O sadece öğretiyor ve hepsi bu. Onu da seviyorum, nasıl söylersem, felsefesini. O gerçek bir umursamaz, ama derste disiplinin ihlaline dikkat etmeyecek kadar değil. Onun prensibi şudur: öğrenmek istiyorsan öğren, istemiyorsan başkalarını (ve beni de dahil) rahatsız etme. Daha önce onun iyi açıklamadığını düşünmüştüm, belli değil. Ve sonra kimyaya girmeyenin ben olduğum ortaya çıktı ve her şeyi normal olarak açıklıyor. Ona 4.5 bahse girerim⭐
Obzhveya şimdi de denildiği gibi İNCELEME (Alexander Georgievich). Doğrudan genelleştirilmişse, o zaman.... Bu, Yakuboviç'in bıyıklı * tuhaf * büyükbabası. Ondan çiftler halinde gülebilirsiniz (onunla zaten birkaç yerel mememiz bile var). Genellikle ders şu şekilde gider: konuyu konuşur, orada bizimle biraz sohbet eder ve sonra ders kitabından bir özet yazıyoruz. Görünüşe göre, 'vatanın korunması' konusuna biraz takıntılı. Doğru, öyle oluyor ki, sadece biri sohbet ettiği için çok bayılabilir. Bir gün dersin yarısında böyle durduk. Ona 4.3⭐ koyuyorum.
Tarih (Tatyana Mikhailovna). Prensip olarak, nazik, iyi bir öğretmen, hikayeyi ilginç bir şekilde anlatıyor. Şakası da, kontrollerden önce kelimenin tam anlamıyla birçok soruya cevap vermesi ve nereye ve nasıl yazılacağını söylemesidir. Dahası, ondan yazmak da çok kolay. Doğru, son zamanlarda verdiği şey beni şaşırttı. Koltuk değneğiyle yürüyen çocuğa üniversiteye yürüyerek gitmesini söyledi (Havalandırmadan!!!), çünkü görüyorsunuz, trafik sıkışıklığı nedeniyle 10 dakika gecikti. Sonra da ekledi, eğer yürüyerek değilse, otobüsler yüzünden geç kaldığınız için taksi sipariş edin. AFFEDERSİNİZ, DEĞİL Mİ??? Ve bizler, bu değerli 10 dakikalık dersi kaybetmemek için her gün taksi rezervasyonu yapmak için doğrudan milyarderler miyiz??? Koşulları etkileyemeyeceğimiz bir nedenin, derse veya işe geç kalmamak veya devamsızlığın geçerli bir nedeni olarak kabul edilmesinin yerini almalıdır. Eğer kasırga geçerli bir sebepse. Kapıdaki kilit kırılırsa - bu iyi bir nedendir. Ve eğer o sırada uyandıysan, her zamanki gibi otobüse bindin ama büyük bir trafik sıkışıklığına yakalandın - bu da iyi bir sebep! Ve burada bana yürüyerek gidebileceğini söylememe gerek yok, yine söylüyorum, o sırada otobüse bindin, sadece bu koşullar. Ayrıca, 10 dakikalık 'sevgili' hikaye için sabah üniversiteye gitmek için fazla çaba veya para harcamayacağım. Affedersiniz, bu durumdan kolayca kurtuldum. Ve böylece, bir öğretmen olarak, o iyi bir kişidir. 4.7 koyuyorum⭐
Coğrafya (Vasilina Zinovievna) prensip olarak, onun hakkında çok şey söyleyemem, aynı zamanda iyi bir öğretmen, ancak kelimenin tam anlamıyla her derste birçok çalışma ve özet yazmamıza rağmen, bu o kadar da sorun değil. 4.7 koyuyorum⭐
Bilgisayar Bilimi ve Bireysel proje (Antonina Vasilyevna). Dürüst olmak gerekirse, onun hakkındaki görüşüm belirsiz. Ya köpek kadar kızgın, ya da beyaz tüylü. Onu kızdırmak çok basit, ama bunu yapmazsanız, onunla ders dostça bir konuşma tarzında çok iyi geçecektir. Ama eğer onu sinirlendirirseniz... Tüm gruba öğretim tarihindeki en kötü öğrenciler gibi davranacak. İşte onun tuzağına düşmemek için bazı basit kurallar: 1. TENEFFÜSTE BİLE OFİSİNDE YEMEK YEMEYİN VEYA İÇMEYİN. Bu, yapabileceğiniz en kötü suçtur. Bunun için müebbet hapis ve ardından infaz gerekiyor. 2. DERSTE SOHBET ETMEYİN (EN BAŞINDA BİLE) VE SÖZÜNÜ KESMEYİN. Aksi takdirde çift bozulur. 3. İTAAT. Eğer bir şey yapacaksa, yapsan iyi olur, yoksa oops ne kadar kötü olur... Ancak tüm bu senaryoda, o da iyi öğretiyor, ilginç görevler veriyor ve yanlış bir şey yaptıysa yemin etmiyor, sakince düzeltecek. Ona kesin bir değerlendirme yapmakta zorlanıyorum çünkü burada kızgın bir köpek ile iyi bir öğretmen arasında çok fazla karşıtlık var...
Beden eğitimi (Veselov ve Shpakov) bunun nasıl olduğunu bilmiyorum ama iki beden eğitimi öğretmenimiz var. Ve ikisi de hayal edilebilecek en tipik beden öğretmenleridir (hayır, Nagiyev değil). Biri kel, diğeri sakallı ve ikisi de şişman. "Yürüyen kim yürür, yürümeyen, dönem sonunda peşimden koşmamak ilkesine göre çalışırlar." Fizraya sahip olmamız çok nadir olduğu için kesin bir değerlendirme yapamam ve ayrıca fizradan tüm kalbimle nefret ediyorum. Ve böylece, tipik beden eğitimi uzmanları.
Sınıf öğretmeni (Elena Gennadievna). Genel olarak, o bir öğretmen değil, bir ustadır (yani, uygulayıcılarla çalışır), bu yüzden onunla sınıf saatleri dışında derslerimiz yoktur. Ama kesin olarak söyleyebilirim: çok havalı teyze, onunla şanslıyız. Sık sık üniversitede olmaması üzücü. 5.0 koyuyorum⭐
Öğretim kadrosunun genel değerlendirmesi: 4.7⭐
[BÖLÜM 2] NOT: Bu kolejde olanlardan sonra ifade özgürlüğü olup olmadığını bilmiyorum, ancak şunu söyleyelim: Son birkaç gündür grubumuzun yarısına bu ay tamamen haksız yere yaptırım uygulanan hoş olmayan olaylar oldu. Anonimliği, tarafsızlığı ve gizliliği korumak için ayrıntılara girmeyeceğim, ancak belki de bu incelemeye 5⭐ koymak için acele ettim.
DEĞİŞTİRİLDİ: ödülü verdiler, endişelenmeyin, ama yine de hayal kırıklığına uğradım.
Beslenme. Ne yazık ki, kafeteryada nasıl beslendiklerine ve genel olarak orada ne tür bir yiyeceğe dair bir değerlendirme yapamam, ancak kolejin aşçılığa yönelik olduğu gerçeğine dayanarak, iyi beslenmeleri gerekiyor. En azından ben öyle umuyorum. Ama yemek odasının kendisini takdir edebilirim. Ve aptalca kurallarla başlayacağım: Yemek odasında para karşılığında yemek yiyebilseniz de, yalnızca yararlanıcıların (ücretsiz yemek yiyenlerin) yemek odasına girmesine izin verilir. Neden bu kuralların kesinlikle aptalca olduğunu düşündüğüme dair kendi bakış açıma aykırıyım.
İlk olarak, mantıksızlık. Neden yemek odasının girişinde bir gardiyan var ve sadece yararlanıcılar listesindekilerin geçmesine izin veriyor? Tabii ki, satın almaya geldiğin ve gözlerini alnına çevirerek seni içeri alacaklarını söyleyebiliriz, ama neden yemek odasına gitmek için yemek yemeye gittiğin konusunda uyarmamız gerekiyor? Çok garip.
İkincisi, pratik olmama. Diyelim ki durumu hayal edelim: Yararlanıcı arkadaşım karabuğdadan nefret ediyor ama ben ona bayılıyorum. Ben onunla yemek odasına gidiyorum ve beni durduruyorlar ve yararlanıcıların yemek paylaşmaması gerektiğini söylüyorlar. Sonuç olarak ne? Ben açım ve karabuğdayı alıp attılar. Şaka nedir? Aptal.
Yemek odası hakkında söyleyebileceğim başka bir şey de, oradaki durumun garip olduğu. Bir yanda yararlanıcıların yemek yediği kantin, diğer yanda etkinliklerin ve hazırlıkların yapıldığı toplantı salonu. Bazen tüm bunlar aynı anda olur. Pekala, beni çok affedeceksiniz, ben, 4 katlı ve iki binanın bulunduğu okuldan gayretli bir öğrenci olarak buraya, kantinin ve toplantı salonunun aynı odada olduğu yere geldim. Prensip olarak şikayet etmeye cesaret edemem.
Konut. Söylemeliyim ki buraya geldiğimde biraz kafam karıştı. Burası kesinlikle kolej mi? Belki adreste yanılmışımdır? Hayır, yanılmadım. O zaman hangi depolama alanı? Bu kolej neden doğrudan bir konut binasında bulunuyor? Her Pazartesi sabahı cetvellerimizle her büyükanneye müdahale etmekle kalmıyoruz, aynı zamanda affedersiniz, örneğin orada bir tür matematiğimiz olduğu sürece, büyükannem hemen üstümüzdeki katta yıkanıyor. Bir gün fizikte oturuyorduk ve bazı erkeklerin yukarıdan mırıldanmalarını ve kavga etmelerini dinliyorduk. İşte bu atmosfer, anlıyorum. Oda başına 2,8⭐. İçeride her şey kötü olsaydı daha da alçaltardım. İçeride her şey çok iyi. Orada tahtalar, her türlü projektör var. Atölye genellikle eğlencelidir.
Eğitim programı. Burada eğitim son derece kolaydır, bazı konuları genellikle tabandan almaya başladık. Rus dilimiz sadece 2 ay sürdü. Böyle üst düzey bir öğretmen için bir şekilde yeterli değil, tamam. Program çok aceleci, tam da 1 konuya çok az zaman verildiği için. Literatürde 1 çift için aynı anda birkaç konuyu geçebiliriz, ayrıca bir doğrulama yazabiliriz, çünkü her şeyden geçmemiz gerekir ve son tarihler baskı altındadır. Beden eğitimi çok az, iyi ve mükemmel. Dz'ye sadece birkaç öğretmen soruyor ve bazen bu genellikle iyi bir şey. Bireysel proje için bize yeni yıla kadar zaman, ardından koruma ve değerlendirme verilir. Aksi takdirde, her şey her zamanki gibi.
Muhtemelen hepsi bu kadar, ama yine de bir şey gelirse kesinlikle yazacağım. Umarım bu inceleme size yardımcı olmuştur.
Yerinde inceleme
Будто не учебное учреждение, а колония строгого режима. На входе в колледж,обязательно роются в личных вещах. Для нахождения табачной продукции у детей. И отбирают не только табачные изделия, а также духи, дезодоранты и просто средства личной гигиены. Отношение преподавательского состава просто отвратительное,касается это и директора заведения. Оказывается, что в колледже сервиса и торговли, могут питаться только по льготам. Обычным детям в столовую вход воспрещён. Только после второй пары, в холл выносят несколько видов булочек, которые расхватывают за считанные минуты. Как говорится, кто не успел,тот опоздал. Ученикам нельзя выходить в туалет во время пар, и не важно, что по мед. показателям некоторым детям нельзя терпеть. А что по поводу физкультурного зала? Его просто нет. Преподаватель утверждает, что зимой дети будут заниматься в куртках на улице. Учителя требуют крайне много, а дают и соблюдают крайне мало. Повышают тон, оскорбляют учеников, могут использовать брань. Они явно не проф пригодны, но это мало кого волнует. Очень не советую отдавать своего ребёнка в эту "колонию".
Безумно классный колледж, не понимаю почему кому то он не нравится, есть конечно минусы, но они блин везде есть! Я сама тут учусь и не вижу прям чего-то ужасного. Надеюсь наш колледж простоит ещё долго и выпустит много студентов.❤️