Hizmetler:ofisleri birleştirme, kiralık hat erişimi, yedek kanal, ip tv, alan adı kaydı, ip telefonları, mobil erişim, telefon numaraları, barındırma, radyo kanalı
Teknoloji:fiberoptik kablo, ethernet, wi-fi
Servisler:statik ip adresi, intranet, test sürüşü, ebeveyn kontrolü, ev sinema salonu, turbo düğmesi, sms bildirimi, kredili ödeme şekli, karaoke
Bilgileri ve izlenimlerimi Odessa'daki Tenet şirketindeki tüm internet kullanıcılarıyla paylaşmak ve sunulan hizmetlerin kalitesi ve özellikle SIP telefonu konusunda uyarmak istiyorum. Tenet şirketinin internet servis sağlayıcısının SIP telefon departmanı başkanı tarafından, Tenet şirketinin SIP telefonundan bağlanan ev telefonumun kimliği belirsiz bir kişi tarafından yetkisiz erişim ve telefonumu yurtdışına aramak için toplam 603 Grivnası kullanması nedeniyle engellendiği konusunda bilgilendirildim.
Bundan bir hafta önce Tenet'in abonelik departmanını ziyaret ettim ve abonelik ücretini 1548 gr tutarında peşin ödedim. SIP telefon hizmetleri de dahil olmak üzere Tenet'in internet hizmetlerini kullanmak için bir yıl boyunca. Aynı gün, SIP telefonu için SİEMENS telefon setini kullanma olasılığı konusunda Tenet'in teknik destek departmanından bir çalışanla konuştum.
Telefonumun yetkisiz erişimi ve kullanımı ertesi güne tarihleniyor. Benim açımdan Tenet çalışanları tarafından şirketin tüm müşterilerinden alınan bilgilerin gizliliğinin güvenliğinin yanı sıra Tenet şirketinden bir bütün olarak SIP telefon kullanımının güvenliği konusunda şüpheler ortaya çıktı.
Benim tarafımdan, Tenet şirketinin müdürüne karşı yazılı olarak, bu olayın nedenlerini resmi olarak araştırmak ve belirlemek için her türlü çabayı göstermesini ve şirketin mevcut tüm teknik yeteneklerini kullanmasını isteyen bir şikayet beyanı sundum.
Tenet şirketinin müdürü adına, sözlü olarak bildirildiği üzere, Tenet şirketinin avukatlarıyla yapılan bazı soruşturmalardan ve uzun istişarelerden sonra benim tarafımdan bir cevap mektubu alındı. Mektupta bana, işletme çalışanları tarafından yapılan resmi soruşturma ile ilgili suistimalin tespit edilmediğini bildiriyorum. Şirketin bir kolluk kuvveti olmadığı ve operasyonel ve soruşturma faaliyetleri yürütme yetkisine sahip olmadığı için, şirketin üçüncü tarafları tarafından ihlal edildiğinin bağımsız olarak tespit edilmesi mümkün değildir. Ayrıca, şirkete değil, bana zarar verdiğinden, yasadışı eylemlerden mağdur olduğum için ve Tenet şirketinin beyanına göre değil, yalnızca kişisel ifademe göre bir inceleme ve daha fazla soruşturma başlatılabilir. Ve şirket tarafından «çalınan» paranın kişisel hesabıma iade edilmesi söz konusu değildir, çünkü şirket halihazırda sağlanan hizmeti Avrupalı mobil iletişim ortaklarına ödemekle yükümlüdür.
Her ne kadar Tenet şirketi tarafından yapılan soruşturma sırasında, bu suç eylemini gerçekleştiren kullanıcının tam IP adresini ve şirketin internet servis sağlayıcısını da belirlemiş olmasına rağmen. Tenet'in SIP telefon departmanı başkanına göre, şirketin internet ve SIP telefon müşterilerinin kullanımının tam olarak bu tür soruşturmaları ve güvenliğiyle ilgilenen herhangi bir güvenlik hizmeti yoktur. Ancak sadece şirketin tesislerinin korunmasına adanmış bir güvenlik hizmeti var - başka bir deyişle, yalnızca bekçiler mevcut. Bu nedenle, internet ve SIP telefon kullanımının herhangi bir güvenliğinden söz edilemez. Şirket, uygun ve güvenli bir internet hizmeti sağlayamıyor ve bu hakkı müşterilerin kendilerine bırakıyor. Abone departmanı tarafından hizmetler için ödemenin geri çekilmesinin yalnızca güvenli ve net bir şekilde izlenmesi yapılır. Tenet'in SIP telefon departmanı başkanıyla yaptığım kişisel görüşmem sırasında, şirketin uygulamasında bu tür mağdurlar listesinde ilk olmaktan uzak olduğum ortaya çıktı. İnternet suçluları tarafından çeşitli türden bu tür suç uygulamalarının defalarca ve daha önce birçok kez kullanıldığı ortaya çıktı ve şirketin müşterileri bir gecede binlerce kez zor kazandıkları Grivnalarını kaybetti. Benim soruma göre, bu gibi durumlarda Tenet şirketi, müşterilerini bu tür «saldırılardan» daha fazla korumak veya en azından müşterileri bu tür olaylarla ilgili yazılı veya sözlü olarak uyarmak veya en azından daha fazla zorluk çekmeleri için neden önemli bir eylemde bulunmadı - bunların tamamen önlenmesinden bahsetmiyorum bile, SIP telefon departmanı başkanı bana bu konuda şirketin müşterilerini, özellikle büyük şirketleri korkutmaktan korktuğunu ve gelecekte Tenet'in hizmetlerini tamamen terk edebileceklerini söylediler. Bundan, Tenet şirketinin yönetimi için sessizce oturmanın, müşterilerden düzenli olarak abonelik ücreti alarak oldukça rahat hissetmenin ve telekomünikasyon hizmetlerinin sağlanmasına ilişkin sözleşmenin şartlarına uyulmamasına rağmen, özellikle de 2.1.12 «Abone hatlarını yabancı bağlantılardan korumak için önlemler almak» için daha fazla özen göstermemenin daha iyi olduğu anlaşılmaktadır.