İyi ve yardımsever personel ve en önemlisi işlerini biliyorlar ve yardım edecekler. Arabanızı ustalara emanet edebilir ve çalışma biçiminde geri alabilirsiniz.
Onlara sadece zhiguly'lerle gelebilir, önceden ne yapacağınızı bilerek, yedek parçalarınızla ve nasıl yaptıklarını kontrol edebilirsiniz. On beş yaşında bir arabam var (Volkswagen t5) ama onlar için çok karmaşık olduğu ortaya çıktı. Teşhis koyamıyorlar, yönetmeliklere bakmıyorlar. Bana yeni bir türbin, yeni bir debriyaj yaktılar, CV mafsalını kırdılar, arıza nedenlerinden hiçbirini düzeltmediler ve hatta aramadılar. İddialara göre her şeyi doğru yaptıklarını ve sorunun ne olduğunu bilmediklerini söylediler.
Olayların tüm kronolojisini, neden arkalarında her şeyi yeniden yapmak zorunda kaldıklarını ve sonunda altı aydır arabamı nasıl kullanmadığımı anlatacağım.
Türbin çöktü, arabayı çekici kamyonla bu adamlara getirdi. Ermenistan'da hiç kimsenin türbinleri tamir etmediğini, kendileri sipariş veremediklerini söylediler. Rusya'dan sipariş verdim, bekledim, getirdim. Aynı zamanda bunu yapmamı istedim. Elbette, usta haldex'in ne olduğunu sorduğunda dikkatli olmalıydım. Türbini değiştirdiler, bir nedenden dolayı debriyaj diskini de değiştirdiklerini söylediler (uyarmadan). Eski debriyajı göstermediler, çek vermediler, siparişi dikte etmeyi teklif ettiler. Keldek'teki yağı değiştirmediler ve usta (aynı) bunun ne olduğunu tekrar sordu. Gitmeye çalıştım, ustalar arabanın tamamı yanıyormuş gibi görünmesine rağmen bol miktarda dumanın normal olduğunu söylediler. Debriyaj çekildi. 500 metre sonra araba hiç sürmeyi bıraktı. Geri döndüm (slayttan boş yere), arabayı terk ettim. Ertesi gün arıyorlar, diyorlar, ara soğutucuda bir nedenden dolayı yağ var ve yeni türbin yandı. Her iki türbini de aldım, göçmen sohbetinin tavsiyesi üzerine ustaya götürdüm. Ermenistan'da türbinlerin tamir edildiği, garanti ve test raporları verildiği ortaya çıktı. Bu şahsiyetlere yarım milyon dram verdim, arabayı çekiciye yükledim ve ustayı sohbetten çıkardım. Yarı monte edilmiş bir arabayı taşıma sürecinde mi yoksa bundan önce borulardan birkaç kelepçenin mi kaybolduğunu bilmiyorum. Hemen egzoz manifoldunun önündeki contanın yırtıldığı ve türbinin önündeki contanın deliklere uymadığı, yağın türbinin yanından aktığı ortaya çıktı. Yeni türbinde yağsız çalışma izleri var, akrabalarımızı tamir ettiler, karşılığında conta sipariş ettiler. Debriyajla ilgili olarak, sepet de yönetmeliklere göre değişmesine rağmen, yalnızca diski değiştirdikleri ortaya çıktı. Arabamdaki aşınma dengeleme mekanizmasına sahip sepet, eğer sadece diski değiştirirseniz, en azından sepeti hareket ettirmemeliydi, ki bu açıkça yapılmamıştı.
Tatile çıkmam gerekiyordu, bu yüzden kaymalı debriyajlı ve yeni tedarik edilmiş türbinli arabayı aldım ve yaklaşık bin kilometre yol kat ettim. Cv eklemi ağladı.
Arabayı bitirmek için sohbetten ustaya iade ettim. Yedek parçaları beklemek zorunda kaldım, ayrıca volanımın dağıldığı ortaya çıktı ve geri tepmesi nedeniyle debriyajın sadece dış kısmı tutunuyordu. Cv mafsalında çekiçle çarpma izleri var, gövdesi çatlamış ve tüm gresi sızmış.
Ekli tüm fotoğraflar ustadan sohbetten, bunlar hiçbir şey göstermiyor ve hiçbir şey hakkında bilgi vermiyor.
Bir noktada bile araba çalışmayı durdurdu, geri çekmenin asıldığı braketin kırıldığı ortaya çıktı. Bu hizmette kırılıp kırılmadığından emin değilim ama eğer yapıyorlarsa şaşırmam.
Uzun zamandır iyi bir hizmet arıyordum, aradım, yerinde doğru uzman bulunmadığında randevu aldık. 3 gün sonra arayacaklarını ve onlara bir araba getirebileceğimi söylediler, neden geldiğim belli değil. 4. Günde kendim ararım, telefonu bir uzmana teslim ederler, telefonda kısa bir teşhisten sonra şimdi geri arayacaklarını söylediler. Bir hafta geçti, cevap yok.