2023 yılında üniversitede FMk bölümündeki eğitimimi Lojistik bölümünden diploma ve Lojistik-Ekonomist niteliği ile başarıyla tamamladım.
Eğitimimin en önemli yönlerinden biri, şef olarak liderlik becerilerini geliştirme fırsatıydı. Bu rol bana olayları organize etme, meslektaşlarımla etkileşim kurma ve çeşitli görevleri çözme konusunda değerli deneyimler kazandırdı.
Ayrıca üniversite, bağlantılar kurmak için verimli bir yer haline geldi. Mezun olduktan sonra da bana eşlik etmeye devam eden güçlü dostane ve profesyonel bağlar kurma fırsatı için bu kuruma minnettarlığımı ifade ediyorum.
Öğretimin kalitesi: Üniversitede öğretimin kalitesine gelince, alanımdaki seçkin öğretmenleri, profesyonelleri vurgulamak istiyorum. Tüm bölümlerdeki öğretim kadrosunun yüksek profesyonellik düzeyine ikna oldum, ancak yakın temas kurduğum kişiler üzerinde daha ayrıntılı olarak durmak istiyorum.
Kuşkusuz, üniversitenin sadece kendi konu alanlarına hakim olmakla kalmayıp, aynı zamanda zor konularda bile coşkularını aktarabilen öğretim üyeleri vardır. Dersleri ve seminerleri eğitimimde silinmez bir iz bırakan birkaç öğretmenle iletişim kurmaktan zevk aldım. Öğrencilere konuya olan sevgiyi bulaştırma ve karmaşık konuları bile ilgi çekici hale getirme yetenekleri harikadır.
Bu tür öğretmenler sayesinde sadece teorik bagajımı genişletmekle kalmadım, aynı zamanda daha fazla mesleki gelişim için ilham aldım. Onların örnekleri, olağanüstü öğretimin başarılı öğrenmenin kilit bir unsuru olduğunun en iyi kanıtıdır.
Altyapı, ofisler ve ekipmanlar: Akademik binalar, hem konferanslar hem de uygulamalı dersler için alan sağlayan modern konferans salonları ve laboratuvarlarla donatılmıştır.
Muhafazaların birbirine yakın yerleştirilmesi özellikle değerlidir, bu da sınıflar arasında hareketi kolaylaştırır. Bu, öğrenciler için uygun bir çözüm olduğunu kanıtlıyor.
Üniversite kütüphanesi, başarılı bir öğretim süreci ve araştırma yürütmesi için gerekli olan geniş bir literatür, kaynak ve materyal yelpazesine sahiptir. Kütüphane sadece öğrenmek için bir yer olarak hizmet vermekle kalmıyor, aynı zamanda öğrencilerin dersler arasında rahat bir ortamda ara verebilecekleri ve hatta masa oyunları oynayabilecekleri rahat dinlenme alanları da sağlıyor.
Ama ne yazık ki, her şey o kadar mükemmel değil. Kış seansları sırasında birçok oditoryumda sıcaklık rejiminin değeri belirgin şekilde düşüktü. Bu, özellikle sınıflardaki termometrelerde gözlemlenebilecek göstergelerle resmi sıcaklık gerekliliklerine her zaman uyulmadığı göz önüne alındığında, öğrenciler için bazı rahatsızlıklar yarattı. Elbette, dersliklerde rahat bir iklimin sürdürülmesi, rahat bir öğrenme ortamı sağlamanın önemli bir yönüdür.
Ayrıca, konforu koruma isteklerine rağmen, personel ile etkileşimin bazı yönlerinin yanlış anlaşılmaya neden olduğunu belirtmekte fayda var. Özellikle dersliklerdeki dış giyime karşı her zaman sıcaklık koşullarına uygun olmayan titizlik, öğrenciler için bir meydan okuma haline geliyor. Özellikle iklim özellikleri göz önüne alındığında, kuralların sadece anlaşılır değil, aynı zamanda esnek olması da önemlidir. Bu, öğrencilerin kendilerini rahat hissetmelerini ve aktif bir öğrenme ortamını sürdürmelerini sağlayacaktır.
Ancak bu husus, üniversitenin genel algısını bulanıklaştırmıyor ve umarım bu tür noktalar, öğrenme koşullarının daha da iyileştirilmesi sürecinde dikkate alınacaktır.
Sosyal altyapı:
1) Üniversitenin kantini çeşitli ve kaliteli yemekler sunmaktadır. Menünün düzenli olarak güncellenmesi ve farklı diyet tercihleri için seçeneklerin mevcudiyeti, her öğrencinin beğenisine göre bir şeyler bulmasını sağlar.
Yemek odasının geniş alanı, tüm ziyaretçiler için yeterli alan sağlar ve koltuk bulmakta sorun yoktur.
Yemek odasına ek olarak, her büyük binada çeşitli atıştırmalıklar, içecekler, turtalar ve diğer ikramlar arasından seçim yapabileceğiniz bir büfe bulunmaktadır.
Ancak seçeneklerin bolluğuna rağmen iyileştirilmesi gereken bir husus var. Yemeklerini mikrodalgada yeniden ısıtma fırsatı bazen sınırlıdır, bu da öğrenciler, özellikle de farklı diyetler, alerjiler veya yemek pişirme yöntemleri nedeniyle kendi yemeklerini getirmeyi tercih edenler için rahatsızlığa neden olabilir.
Kesinleşebilecek bu noktaya rağmen, yemek odasındaki genel hizmet kalitesi onu yemek yemek ve sosyalleşmek için keyifli bir yer haline getiriyor.
2) Üniversitenin her binasında gardıropların bulunması, öğrenciler için eşyaların güvenli bir şekilde saklanmasını sağlayan bir rahatlıktır. Gardırop personeli, öğrencilerin eşyalarına kendileri için uygun bir zamanda erişmelerini sağlayarak düzen ve temizlikle ilgilenir. Gardırobun iyi organizasyonu ve yönetimi, öğrencilerin günlük yaşamlarını basitleştirir ve kasaya ek bir konfor katmanı ekler.
Öğretmenler hakkında yorumlar:
Olumlu yorumlar: Özellikle eğitimimi yoğun ve eğlenceli hale getiren seçkin öğretmenleri vurgulamak istiyorum. Yüzlerinde sadece işimdeki profesyonelleri değil, aynı zamanda bilgilerime ilham vermeye ve paylaşmaya hazır gerçek akıl hocalarını da gördüm:
1)makroekonomi: Dersleri sıkıcı tek metinlerden ziyade gerçek tartışmalardı. Sadece güzel değil, aynı zamanda makroekonomik kavramları yetkin bir şekilde açıklayabildi, öğrencilerin ilgisini ve aktif katılımını uyandırdı.
2)Bilgi Teknolojisi: Bilgi teknolojisini öğretmeye olan tutkusu bulaşıcıydı. Karmaşık programların ve istemci-sunucu mimarilerinin o kadar da zor olmadığını, aksine ilginç ve erişilebilir olduğunu göstererek dersleri büyüleyici hale getirmeyi başardı.
3) Çeşitli mesleki disiplinlere liderlik etti ve ayrıca kurslara ve uygulamalara hazırlık yapmakla da uğraşıyor: Disiplinlerin incelenmesini sadece bir zorunluluk değil, aynı zamanda heyecan verici bir süreç haline getiren bir kişilik. Öğrencilerle olan ilgisi, çiftleri yürüyüşe çıkaranları bile kalmaya zorladı, çünkü en gerçek empatiyi gösterdi ve insanların kaçırmaktan utanmasına neden oldu. Dersler sırasında öğrencilerin materyal anlayışına her zaman dikkat ettim. Ayrıca öğrencilere her zaman ve zamanında çeşitli uygulamalardan geçmeye başlamak için gerekli tüm belgeleri sağladı ve neyi ve nasıl doldurulacağını ayrıntılı olarak açıkladı.
4) Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi: Zor kavramları netleştirmedeki ısrarı ve öğrencilere bireysel olarak yardım etmek için harcadığı ekstra çaba, özel bir takdiri hak ediyor. Sadece profesyonellik değil, aynı zamanda işine de bağlılık gösterdi, çünkü her öğretmen öğrencilerle düşük ücretli zamanlarda oturmayacak ve herkes anlayana kadar muzaffer bir şekilde açıklayamayacak, bu tüm ilgili disiplinlerde önemli bir rol oynadı.
5) Ekonomik Tarih: Muhtemelen işine kendini adamış bir öğretmen için referansımdır. Ekonomi tarihi üzerine verdiği dersler, tam bir bağlılığın eşlik ettiği geçmişe gerçek bir dalıştı. Tatyana Vladimirovna sadece gerçekleri aktarmakla kalmadı, aynı zamanda malzemenin tam anlamıyla ustalaşmasından sorumlu hissederek konuya kapsamlı bir ilgi uyandırmaya çalıştı.
Bu eğitimciler sadece akademik deneyimlerimi zenginleştirmekle kalmadı, aynı zamanda ilham, motivasyon ve mesleki gelişim kaynağı oldular. Onlar sayesinde öğrenme süreci, bilgi yoluyla gerçek bir heyecan verici yolculuğa dönüştü.
Olumsuz yorumlar: Eğitimim sırasında öğretmenlerin davranışlarında materyalin özümsenmesini zorlaştıran ve aynı zamanda üniversiteye devam etmeyi reddetmeyi teşvik eden bazı sorunlarla karşılaştım. Muhtemelen en tatsız olanı, diğer öğretmenlerin ve liderlik pozisyonlarındaki kişilerin bu olayların farkında olmalarıdır, ancak buna hiçbir şekilde müdahale etmezler.
1) Üretim teknolojisi: Üretim teknolojisiyle ilgili belirli bilgiler yerine gerçekle ilgili sürekli hikayeler kafa karışıklığı yaratır. Ek olarak, öğretmenden çiftler halinde alkol kokusu sık sık hissedildi, bu da eğitim kurumunun atmosferine katkıda bulunmadı. Çiftler üzerinde saçma durumlar oldu, üretim teknolojisinden yumurta hakkındaki hikayeye, gerçeğin ne olduğu sorularına, gerçeğin yumurta olduğu yorumlarına bir saniyede bir konuşma geçtiğinde, çünkü bir ampuldeki gibi yumurtada bir fikir ortaya çıkıyor; neyin ne olduğu ve burada üretim teknolojisi net değil.
2) Ekonomik matematiksel modelleme: Dersler sırasında kendimizle konuşmak gibi derslere ve sınavlara liderlik eden öğretmenin olağandışı davranışı, öğrencilerin materyali anlamalarında ek zorluklar yarattı. Sınavların kabul sistemi karmaşık ve muğlaktı, bu da öğrenme sürecine öngörülemeyen sonuçlar katıyordu: birisi hiçbir şey yazamayabilir ve kredi / not alamayabilir; ama birisi her şeyi doğru yazabilir, başka bir çift için öğretmene gelebilir, başkasının biletinin kararını bahaneyle açıklayabilir, öğrenci kararı açıklayabilirse makineyi kuracak ve yine de tekrar tatile gönderecekler, çünkü bir kez daha gelmek zor olmayacak, sirk ve sadece.
3) Nakliye lojistiği: Dersler ve pratik dersler yararlı materyal sağlamadı, çünkü çoğu zaman öğrencilerin veya hamama gönderilen sözde pisliklerin dahil olduğu çeşitli durumlarla ilgili hikayelere ayrıldı. Yüzde olarak, öğrencilerle ilgili hikayelere 15/85 faydalı materyalimiz vardı.
Muhtemelen bu hikayede herkesi en çok inciten şey, öğretmenin depo lojistiğinde kurs lideri olarak atanması — ancak bu öğretmen tarafından değerlendirilen depo lojistiği kurslarının, depo lojistiğinde zaten uzman bir öğretmene teslim edildiğinde öğrenciler için gereksinimlerin ve belirsizliğin yanlış anlaşılmasına neden olmasıydı. Bu ne ifade edildi: 1.Depo lojistiği öğretmeninin korkusundan dolayı kendi görüşüne sahip değil ve sonuç olarak onun için her şeyin iyi yazılmış olması mümkün olabilirdi, ancak uzman öğretmenin görüşü nedeniyle insanların teslim olmasına izin verilmedi ve orijinal bakış açısını savunarak hiçbir şekilde engellemedi veya tartışmadı. 2.Öğrenci düzeyinde depo lojistiği hakkındaki fikirler, yani bir kişi her şeyi doğru yazdığında, bunun doğru olmadığı bahanesiyle kaldırıp bir şeyler eklemesini söylüyor ve daha sonra her iki öğretmenin de (depoya göre de özeldir) teslim edilmesi ve varlığında, öğrencinin raporuna / kursuna materyal eklemesinin boşuna olduğu ortaya çıkıyor, depoya göre özel öğretmen daha iyi bildiğinden, başlangıçta olanları eklemek gerekliydi, çok tuhaftı.
4) Depo Lojistiği: Depo lojistiği alanındaki derin bilgiye rağmen, bir kişinin depo lojistiğinde gerçekten bir dahi olduğunu, üniversitedeki bir öğretmen için çok fazla şey anladığını ve bildiğini açıkça görmesine rağmen, bilgisiyle iyi meblağlar kazanılabilirdi, öğretmenin davranışı zorluklara neden oldu. Sık sık garip maskaralıklar ve yetersiz tepkiler, bir kişinin akışın yarısından fazlasını ayıklamak için özellikle mümkün olduğunca garip davranmaya çalıştığı ve derslere katılma arzusunun, bir kişinin açıklanamayan alışkanlıkları olduğu gerçeğiyle ifade edilen olumsuz bir izlenim yarattı, çünkü şu anda bir kişi ayakta durup tahminlerde bulunabiliyordu. sınavda insanların denize gireceği, çünkü burada orman kanunu, yani en güçlüsü hayatta kalacağı. Ancak, öğrenciler olarak denize gireceğinizden söz etmek, her saat kulaklarınızda olacak, her ders ve pratik dersten, tınısı azalmış, uğursuz bir küçümsemeye dönüşen, denize gireceğinize dair hafif ve ince ipuçlarıyla bundan bahsedeceğim. Uygulamalı derslerdeki problemler iyi açıklanmıyor ve öğrenciler yazarın kitabındaki materyalle bağımsız olarak ilgilenmek zorunda kalırken, o sessizce yürüyor ve bazen öğrencilerin sorunu neden çözemediklerini alay ederek gülüyor. Öğretmen, dersleri dinleyerek ve sunumları izleyerek öğrencilerin zaten tüm materyallere hakim olmaları gerektiği varsayımından yola çıktı.
Ders sırasında masayı sessizce çalabilecek ve histerik olarak garip bir kahkahayla gülmeye başlayabilecek, elbette bu ilk başta tarif edilemez derecede komikti, ama sonra garip ve hatta korkunçtu. Bedavadan okuyan öğrenciler bile durumun bu kadar zorlanmasına dayanamadılar, çünkü bu onları çok üzdü ve korkuttu ve daha sonra insanlar sadece duygusal baskı nedeniyle yerleştiler. Ancak daha da gariptir ki, bu sınavların değerlendirilmesi ve kabul sistemi bazen keyfi ve öngörülemez görünüyordu. Kontrol sırasında bir kişi, sayfanın altındaki işaretlerle köşeden köşeye haçlarla tüm sayfaları çizdiğinde: ıhlamur ağacı, boynuzlar ve toynaklar, saçmalık, ayakkabı, banktaki büyükanneler, yeniden yazmak için bir günün var. Tam olarak neyin yanlış olduğu? ne kadar? nasıl doğru? Ne yüzünden üstü çizildi? belli değil. Bu gibi durumlarda, en iyi çözümler, kişiliğine aşırı rahatsızlık ve periyodik rahatsız edici davranışlardı, bu davranış bir sonuca yol açacak ve kişi neyin doğru olmadığını söyleyecektir, aksi takdirde köşeden köşeye açıklama yapmadan her zaman sayfalara çarpacağım.
Sınavlar şansa ve ruh haline çok fazla tabidir, çünkü öğrencilerin sınavı geçmeleri ve sayıları için kafasında planlar yapar. Bazen öğretmen öğrencilere yaklaşır ve geçici olarak hangisinin sınava girmeyeceğini ve kimin geçmeyeceğini söylerdi. Bu, öğrenciler arasında ek gerilim ve endişe yarattı ve bunu söyleyen kişi henüz cevap veremeyebilirdi ve bundan sonra, kişinin aklında çaresizlik ve kafa karışıklığı olduğunda sınavı nasıl toplayıp yazmaya devam edebilirdi.
5) Uluslararası Lojistik ve lojistikte araştırma. Eğitimim sırasında öğretmenle bir dizi etkileşim sorunuyla karşılaştım. Aşağıda öğrenmeyi önemli ölçüde etkileyen bir dizi olumsuz nokta bulunmaktadır:
1. Gerçek hikayelerin tutarsızlığı: Öğretmen düzenli olarak kendini savunur ve etkileyici hikayeler paylaşır: toplamda 6.000 dolara ulaşan yüksek geliri hakkında; 5 yüksek öğretim hakkında; 6 dil ve 7 resmi eser hakkında bilgi ve yeterlilik. Ancak bu anlatılar, özellikle öğrencilere yaptıkları işin küçük maaşından şikayet eden üniversite öğretmeninin mevcut rolü bağlamında, doğrulukları konusunda şüphelere yol açmaktadır. Aslında, 2 soru ortaya çıkıyor: 1) Neden birçok çiftte başarı, kişisel yaşam ve kariyer başarıları hakkında konuşalım, hikayeleri dinlemeye değil, materyali analiz etmeye geldik? 2) o zaman bu kadar iyi bir uzman, bu kadar sevilmeyen bir üniversitenin duvarlarında neyi unuttu?
2. Etik olmayan davranış: Aşağılayıcı sözlerle ve hatta onlar üzerindeki fiziksel etkiyle kendini gösteren öğrencilere saygısızlık eksikliği, akımdan biri onunla paralel konuşabilseydi, o törene katılmamış ve yüksek bir tonla yorum yapmaktan ziyade tokatını kaldırabilseydi, öğrenme ortamı hakkında olumsuz bir izlenim bırakmaktadır. Her zaman herkese hitap etseniz de, sözlü görgü kurallarının bu çok etik olmayan doğanın sadece güzel bir ambalajı olduğunu gösterdiniz.
3. Görgü kurallarını görmezden gelmek: Bir kişi sürekli olarak öğrencilere hitap etse de, öğretmen öğrenme sürecinde genel kabul görmüş görgü kurallarına saygısızlık eder. Dersler sırasında telefonda konuşmak ve öğrencilerin kişisel verilerini tartışırken gizlilik kurallarını ihmal etmek profesyonel standartlara uygun değildir.
4. Salgın dönemindeki olaylar: Covıd salgını sırasında öğretmen, evde kalma tavsiyelerine rağmen, bilgiye ihtiyacımız olduğu gerçeğiyle, yani bizim için gelip materyali kaçırmamamız, hastalanmamamız gerçeğiyle derse soğuk algınlığı ve hatta korona semptomlarıyla gelirdi. Bu, öğrencilerin sağlığına dikkat edilmemesine dikkat edilmediğini göstermektedir.
5. Konuya odaklanma eksikliği: Öğretim materyaline odaklanmak yerine, öğretmen genellikle kendisi, önceki öğrencileri ve onların maskaralıkları hakkındaki hikayelerden veya üniversiteyi eleştirmekten rahatsız oldu. Bu kesinlikle konunun tam olarak özümsenmesini engeller, çünkü malzemeye odaklanma ve konsantrasyon kaybolur.
6. Keyfi derecelendirme sistemi: Sınavlardaki notlar olabildiğince keyfi görünüyor ve bilgiye bağlı değil, öğretmenin kişisel sempatisine bağlı görünüyor. Bir kişi derslere + muayenehanelere + laboratuvarlara gidebilir ve puana bağlı olarak, ya bir artı işaretine ya da bir yapraktaki değerlendirmeye ya da sadece cinsiyete dayalı bir ilkeye göre bir değerlendirme alabilir ya da belki yürümeyebilir ve yine de sadece karanlık olduğun ve hoşlandığı için otomatik bir makine alabilir. Ayrıca, kredideki değerlendirme, nasıl çalıştığınıza ve gittiğinize rağmen herkes 9 bağırırsa, size 9 koyarlarsa (ve aslında herkese 9 bağırırdık), sözlerimin doğruluğu, eserlerin yazıldığı sayfaların varlığına ve sayısına göre kontrol edilebilir, çünkü ona sadece 5 kişi çarşaf teslim etti, bunlardan ikisi böyle bir değerlendirme sistemiyle bağlantılı olarak belgeleri aldı ve genel olarak üniversitenin değerlendirme sisteminden hayal kırıklığına uğradı. Bu, değerlendirme sürecinde adaletsizlik yaratır.
7. İşleri kontrol ederken profesyonellik eksikliği: Öğretmen, öğrenci çalışmalarını kontrol ederken nesnellik ve profesyonellik göstermez, bu da daha sonra sınava kabul edilmek üzere gönderilmediği iddiasıyla 8 kişinin tekrar tekrar gönderilmesine yol açar. Çalışmaların gönderildiğini kanıtladıktan sonra öğretmenin daha fazla anlaşmazlığı ve anlaşmazlığı, öğrenciler için ek zorluklar yaratır ve geliştiricinin konsolunu kullanarak herhangi bir tarayıcıdaki herhangi bir kişi kesinlikle mektubunuzun nasıl gönderildiğini kontrol edebilir. Gelecekte, öğretmen ona kontrol etmesi hatırlatılması gerektiğini söyleyebilir, ancak ders oturumları sırasında ona saatlik olarak hatırlattık. Eserlerin incelenmesine ilişkin keyfi kararlar, değerlendirme sürecindeki adaletsizlikler, nesnel kriterlerin olmaması, öğrencilerin motivasyonu üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olup, bütünlüğünü ve yeterliliğini sorgulamaktadır.
8. Anlaşmazlıklar ve Çatışmalar: Daha önce önerilerde belirtildiği gibi, öğretmen öğrencilerle olan anlaşmazlıklara aktif olarak dahil olur, bu da gergin bir atmosfer yaratır ve öğrenme sürecindeki genel resmi kötüleştirir. Ayrıca öğretmen bir kereden fazla geri ödemesinin 100 dolara mal olduğunu ima etti, burada belirli organların düşünmesi gereken bir şey var.
9. Veritabanları ve programlama konusunda bilgi eksikliği: Oracle'ın programlarıyla çalışma konusundaki mükemmel profesyonelliğinin sunumlarına rağmen, öğretmen veritabanları konusunda bilgi eksikliği olduğunu göstermektedir. Veritabanlarında tablo oluşturma ve oluşturma ekipleriyle ilgili temel soruların yanıtları ve öğretmenin imkansızlığı, öğrencilerin yeterliliğine olan güvenini sarsmaktadır.
Yukarıdakileri özetleyerek, bazı öğretmenlerin sadece profesyonellik gereksinimlerini karşılamakla kalmayıp, aynı zamanda öğrencilerin eğitiminde, uluslararası lojistikte özel bir dereceye kadar sorunlar yarattığı sonucuna varabiliriz.
5) Uluslararası Lojistik ve lojistikte araştırma. Eğitimim sırasında öğretmenle bir dizi etkileşim sorunuyla karşılaştım. Aşağıda öğrenmeyi önemli ölçüde etkileyen bir dizi olumsuz nokta bulunmaktadır:
1. Gerçek hikayelerin tutarsızlığı: Öğretmen düzenli olarak kendini savunur ve etkileyici hikayeler paylaşır: toplamda 6.000 dolara ulaşan yüksek geliri hakkında; 5 yüksek öğretim hakkında; 6 dil ve 7 resmi eser hakkında bilgi ve yeterlilik. Ancak bu anlatılar, özellikle öğrencilere yaptıkları işin küçük maaşından şikayet eden üniversite öğretmeninin mevcut rolü bağlamında, doğrulukları konusunda şüphelere yol açmaktadır. Aslında, 2 soru ortaya çıkıyor: 1) Neden birçok çiftte başarı, kişisel yaşam ve kariyer başarıları hakkında konuşalım, hikayeleri dinlemeye değil, materyali analiz etmeye geldik? 2) o zaman bu kadar iyi bir uzman, bu kadar sevilmeyen bir üniversitenin duvarlarında neyi unuttu?
2. Etik olmayan davranış: Aşağılayıcı sözlerle ve hatta onlar üzerindeki fiziksel etkiyle kendini gösteren öğrencilere saygısızlık eksikliği, akımdan biri onunla paralel konuşabilseydi, o törene katılmamış ve yüksek bir tonla yorum yapmaktan ziyade tokatını kaldırabilseydi, öğrenme ortamı hakkında olumsuz bir izlenim bırakmaktadır. Her zaman herkese hitap etseniz de, sözlü görgü kurallarının bu çok etik olmayan doğanın sadece güzel bir ambalajı olduğunu gösterdiniz.
3. Görgü kurallarını görmezden gelmek: Bir kişi sürekli olarak öğrencilere hitap etse de, öğretmen öğrenme sürecinde genel kabul görmüş görgü kurallarına saygısızlık eder. Dersler sırasında telefonda konuşmak ve öğrencilerin kişisel verilerini tartışırken gizlilik kurallarını ihmal etmek profesyonel standartlara uygun değildir.
4. Salgın dönemindeki olaylar: Covıd salgını sırasında öğretmen, evde kalma tavsiyelerine rağmen, bilgiye ihtiyacımız olduğu gerçeğiyle, yani bizim için gelip materyali kaçırmamamız, hastalanmamamız gerçeğiyle derse soğuk algınlığı ve hatta korona semptomlarıyla gelirdi. Bu, öğrencilerin sağlığına dikkat edilmemesine dikkat edilmediğini göstermektedir.
5. Konuya odaklanma eksikliği: Öğretim materyaline odaklanmak yerine, öğretmen genellikle kendisi, önceki öğrencileri ve onların maskaralıkları hakkındaki hikayelerden veya üniversiteyi eleştirmekten rahatsız oldu. Bu kesinlikle konunun tam olarak özümsenmesini engeller, çünkü malzemeye odaklanma ve konsantrasyon kaybolur.
6. Keyfi derecelendirme sistemi: Sınavlardaki notlar olabildiğince keyfi görünüyor ve bilgiye bağlı değil, öğretmenin kişisel sempatisine bağlı görünüyor. Bir kişi derslere + muayenehanelere + laboratuvarlara gidebilir ve puana bağlı olarak, ya bir artı işaretine ya da bir yapraktaki değerlendirmeye ya da sadece cinsiyete dayalı bir ilkeye göre bir değerlendirme alabilir ya da belki yürümeyebilir ve yine de sadece karanlık olduğun ve hoşlandığı için otomatik bir makine alabilir. Ayrıca, kredideki değerlendirme, nasıl çalıştığınıza ve gittiğinize rağmen herkes 9 bağırırsa, size 9 koyarlarsa (ve aslında herkese 9 bağırırdık), sözlerimin doğruluğu, eserlerin yazıldığı sayfaların varlığına ve sayısına göre kontrol edilebilir, çünkü ona sadece 5 kişi çarşaf teslim etti, bunlardan ikisi böyle bir değerlendirme sistemiyle bağlantılı olarak belgeleri aldı ve genel olarak üniversitenin değerlendirme sisteminden hayal kırıklığına uğradı. Bu, değerlendirme sürecinde adaletsizlik yaratır.
7. İşleri kontrol ederken profesyonellik eksikliği: Öğretmen, öğrenci çalışmalarını kontrol ederken nesnellik ve profesyonellik göstermez, bu da daha sonra sınava kabul edilmek üzere gönderilmediği iddiasıyla 8 kişinin tekrar tekrar gönderilmesine yol açar. Çalışmaların gönderildiğini kanıtladıktan sonra öğretmenin daha fazla anlaşmazlığı ve anlaşmazlığı, öğrenciler için ek zorluklar yaratır ve geliştiricinin konsolunu kullanarak herhangi bir tarayıcıdaki herhangi bir kişi kesinlikle mektubunuzun nasıl gönderildiğini kontrol edebilir. Gelecekte, öğretmen ona kontrol etmesi hatırlatılması gerektiğini söyleyebilir, ancak ders oturumları sırasında ona saatlik olarak hatırlattık. Eserlerin incelenmesine ilişkin keyfi kararlar, değerlendirme sürecindeki adaletsizlikler, nesnel kriterlerin olmaması, öğrencilerin motivasyonu üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olup, bütünlüğünü ve yeterliliğini sorgulamaktadır.
8. Anlaşmazlıklar ve Çatışmalar: Daha önce önerilerde belirtildiği gibi, öğretmen öğrencilerle olan anlaşmazlıklara aktif olarak dahil olur, bu da gergin bir atmosfer yaratır ve öğrenme sürecindeki genel resmi kötüleştirir. Ayrıca öğretmen bir kereden fazla geri ödemesinin 100 dolara mal olduğunu ima etti, burada belirli organların düşünmesi gereken bir şey var.
9. Veritabanları ve programlama konusunda bilgi eksikliği: Oracle'ın programlarıyla çalışma konusundaki mükemmel profesyonelliğinin sunumlarına rağmen, öğretmen veritabanları konusunda bilgi eksikliği olduğunu göstermektedir. Veritabanlarında tablo oluşturma ve oluşturma ekipleriyle ilgili temel soruların yanıtları ve öğretmenin imkansızlığı, öğrencilerin yeterliliğine olan güvenini sarsmaktadır.
Yukarıdakileri özetleyerek, bazı öğretmenlerin sadece profesyonellik gereksinimlerini karşılamakla kalmayıp, aynı zamanda öğrencilerin eğitiminde, uluslararası lojistikte özel bir dereceye kadar sorunlar yarattığı sonucuna varabiliriz.
Sonuç:
Sonuç olarak, daha önce sadece a grubumun başına gelmeyen ve öğrenci gruplarının başına gelmeyen öğrenme sürecinde keşfedilen bir dizi zorluk ve eksikliğe rağmen, üniversitem bana mesleki gelişimim için gerekli olan değerli deneyim ve temel bilgileri, mükemmel eğitimsel ve sosyal fırsatları sağladı.
Seçtiğim uzmanlık alanımdaki öğrenme süreci zorluklarla doluydu, ancak yine de üniversitenin sağladığı eğitim ve sosyal fırsatlar için minnettarım.
Bir dizi soruna rağmen, eğitim sürecinde parlak olumlu noktaların öne çıktığını vurgulamak önemlidir. Fakülte dekanı, çeşitli durumlarda öğrencilere verdiği anlayış ve destek için özel bir takdiri hak ediyor. Pozisyona girme ve destekleyici bir ortam yaratma yeteneği, eğitim sürecini daha keyifli ve üretken hale getirdi.
Yazışma bölümündeki öğrencilerle çalışma uzmanına ayrı bir itirafta bulunuyorum. Öğrencilerle iletişim kurmadaki profesyonelliği ve sabrı ve çeşitli konularda yardım sağlama istekliliği, öğrenmeyi daha sorunsuz ve verimli hale getirdi.
Şahsen benim için üniversite, çok yönlü bir eğitim aldığım bir yer haline geldi. Eğitim sürecine sadece bilginin değil, aynı zamanda deneyimli ve duyarlı öğretmenlerin ve idarenin desteğinin de eşlik ettiği eğitim arayanlara bunu tavsiye etmeye hazırım.
Bununla birlikte, olumlu yönlere rağmen, özellikle bazı öğretmenlerin vicdansız davranışları nedeniyle bilgi ve deneyim kazanma yolunda çok fazla sinir harcandığını belirtmek gerekir. Bu yön, ne yazık ki, üniversite deneyiminin genel algısını etkiliyor ve ciddi bir tat bırakıyor.
Bu nedenle puanım 3 yıldız– Öğrenme fırsatları boldu, ancak tekrar ediyorum, vicdansız öğretmenlerle karşılaşmak ek zorluklar ve enerji maliyetleri yarattı. Üniversitenin bu konuya dikkat etmesi ve eğitim sürecindeki ortamı iyileştirmek için adımlar atması önemlidir.
bgeu yani, narhoz neo-modern tarzda güzel bir binayı çok beğendim gerçekten
ama neden amblemin üzerinde EU yazıldığını satın almadım
Orijinalini göster · Русский
4
Дарина
6. seviye şehir uzmanı
2 Temmuz 2024
FMK, pazarlama, zaochka için okudu
İzlenimler çoğunlukla olumsuzdur. Şüphesiz işlerini yakan iyi öğretmenler var
Ancak, sınavda öğretmen «anlıyorsunuz, herkese olumlu bir değerlendirme yapamam, bu yüzden tekrar görüşürüz" dediğinde özür dilerim, bu zaten çok şey söylüyor :) '99 pazarlama ders kitapları, bu güçlü
Genel olarak, sinir sisteminizi gevşetmek ve zamanınızı öldürmek istiyorsanız, o zaman tavsiye ederim) Bu olaydan sadece bir bütçeyle çalıştığım ve herhangi bir çalışma yapılmadığı gerçeğinden memnun kalıyorum, belki de avantajların sona erdiği yer burasıdır) öğrencilere karşı tutum da arzulanan çok şey bırakıyor. Özellikle insanlar 25-30 yaşlarında ve hayatta çok şey başarmış olduklarında, hayatı öğretmeye ve değersiz olduğunuzu söylemeye başladıklarında, yukarıdaki paspasın bilgisi olmadan hiçbir şey başaramayacaksınız, vb. komik ))) kişisel nitelikteki hakaretler de ortaya çıktı
Genel olarak, kafanızı düşünün ve kabul edilecek diğer üniversiteleri seçin)