• Bu doğal bir durumdur, çünkü skolastik felsefe hem Orta Çağ felsefesinin merkezi konumundadır hem de ona genel karakteri vermiştir.
  • Bu bakımdan, orta çağ felsefesi, ilkçağ felsefenin tersine, dinî öğretileri temellendirme çabası sergileyen, dinden etkilenmiş olan felsefelerdir.
  • Dolayısıyla orta çağ felsefesi skolostik yani okul düşüncesiyle dini yerlerde gelişiyor biraz da. Bir süre sonra da Vatikan’ın kontrolü altında kalıyor.
  • Augustinus’un çoğunlukla Plotinus ve Porphyry gibi Neo-Platonik düşünürlerden etkilenen derin, sistematik Hıristiyan felsefesi, İkinci Klasik dönemden Orta Çağ’a...
  • Her şeyden önce, gerek Hıristiyan felsefesi, gerek İslam felsefesi ve gerekse Musevi ve Bizans felsefesi ortak bir felsefi mirası paylaşır: Antik Yunan felsefeÂsi.
  • Orta Çağ felsefesi 5. yy.(Roma’nın yıkılışı) ila 15. yy.(Rönesans) arasında dinin hakim olduğu bir felsefe döneminin yaygın adıdır.
  • Ortaçağ Felsefesi kendi içinde dört ayrı geleneği barındırır: 1- Batıda Avrupa’da gelişip, Latince ifade edilmiş olan Hıristiyan felsefesi
  • Böyle olunca aralarında çatışma yoktur; organik bir birlik vardır. (…) Bir de ortaçağ felsefesi “üniversal”dir dedik; çünkü Hıristiyanlık uluslarının ortak malıdır.
  • Augustinus, Orta Çağ Hıristiyan kültürünün gerçek öğretmenidir. Felsefesi Orta Çağ Hıristiyan felsefesinin çıkış noktası ve temelidir.
  • Dolayısıyla Yunan felsefesi dinamik bir yapı sergilediği yerde, Orta Çağ felsefesi mutlak hakikatleri bulmuş olduğuna inanan statik bir felsefedir.
  • Ortaçağ ‘ın Genel Özellikleri. Ortaçağ Felsefesi ‘ni iyi anlayabilmek için, hiç şüphesiz Ortaçağ ‘ı siyasal ve sosyal açıdan çok iyi değerlendirmek gerekir.
  • ...ve Porphyry gibi Neo-Platonik düşünürlerden etkilenen derin, sistematik Hıristiyan felsefesi, İkinci Klasik dönemden Orta Çağ'a kadar olan boşluğu doldurdu.
  • Orta Çağ felsefesitarihsel dönem itibariyle İlkçağ Felsefesinin bitiminden modern düşüncenin başlangıcına kadar olan dönemi kapsar.