- technopat.net Sosyal …ssao-hbao-ve-hdao-nedir…
- SSAO: Screen Space Ambient Occlusion (
- HDAO: High Definition Ambient Occlusion ( Yüksek tanımlı ortam ışıklandırması )
- ru.us.edu.vn en/Screen_space_ambient_occlusionScreen space ambient occlusion (SSAO) is a computer graphics technique for efficiently approximating the ambient occlusion effect in real time.
- lettier.github.io 3d-game-shaders-for-beginners/…Screen Space Ambient Occlusion (SSAO). ... By using only a handful of textures, SSAO can approximate the ambient occlusion of a scene.
- mcorbion.gitlab.io post/2021-09-07-ssao-support/Finally, I added SSAO (Screen Space Ambient Occlusion) support after 40h of work! It was my first time implementing it, so it took quite a while.
- crystaltoast.pages.dev posts/what-does-ssao-…What does SSAO do?# In basic terms, screen space ambient occlusion adds ambient shading, or pockets of shade, to various objects resting within a game...
- forum.donanimhaber.com ssao-nedir-boyle--101736604Asus Strix GTX 970 kullanıcısıyım sistemimde imzadaki gibi. Call Of Duty Advanced Warfere'de SSAO gibi özellikleri açınca 10 fps aldığımı gördüm.
- medium.com @arvi_vr/ambient-occlusion-an-…What Is Ambient Occlusion? What is Screen Space Ambient Occlusion (SSAO)? Its pros and cons. What Is Horizon Based Ambient Occlusion (HBAO)?
- x3dom.netlify.app doc/tutorials/lighting/ssao/Screen-Space Ambient Occlusion can be enabled with the Environment node's attribute "SSAO".
- gpumag.com what-is-ambient-occlusion/The Witcher 3 with SSAO enabled. SSAO or Screen-Space Ambient Occlusion was the type of occlusion introduced by Crytek in their revolutionary Crysis.
- tr.wikipedia.org Ekran uzayı ortam örtmesiVikipedi, özgür ansiklopedi. Tipik bir oyun sahnesinin SSAO bileşeni. Ekran uzayı ortam örtmesi ya da sıkça kullanılan İngilizce kısaltmasıyla SSAO...
Ekran uzayı ortam örtmesi
Genel bilgiler
Ya da sıkça kullanılan İngilizce kısaltmasıyla SSAO, gerçek zamanlı olarak ortam örtme etkisi yaratmayı sağlayan bilgisayar grafiği tekniği. Crytek çalışanı Vladimir Kajalin tarafından geliştirilmiş olup 2007 yılında piyasaya çıkan Crysiste ilk kez kullanılmıştır.
Vikipedi