Хотела купить худи (2 штуки) и воспользоваться бонусами. Удалось купить только одну вещь. Бонусы персонал мне оформил, но скорость и качество обслуживания оставляют желать лучшего. Сотрудники магазина ходят мимо покупателей, которые уже стоят на кассе, ноль внимания. Скапливаются очереди, приходится долго ждать. Не могут нормально проконсультировать. Попросила отложить мне вещь, так как не срабатывала у них моя скидка. Так они мне сначала оформили эту вещь на следующий день, а потом отменили почти сразу. Это что такое? Ну сказали бы, что нельзя отложить. Нет, сказали, что можно, но у самих что-то не получилось, названивали мне, пытались взять у меня пароль от личного кабинета. Я отказала, так они отменили эту вещь. Неприятное впечатление от магазина осталось.
Sportmaster mağazasının hikayesi yaz aylarında benim evimde başladı. Bana üç hediye sertifikası verildi, bunlardan biri için gerekli malları satın aldım, diğer ikisi ise nakde çevirmek ve nominal değerlerini iade etmek istedi. Mikluho-Maklay'daki mağazaya döndüm, 30 Temmuz 2024'te oraya geldim, satıcılardan birine iade etmesini istediğimde bunu hangi temelde yaptığımı sordu. Maddesine dayanarak cevap verdim. Tüketicinin korunmasına ilişkin Kanunun 421'i. Satıcının böyle bir yasayı bilmediğini yanıtladığı şey budur.
İkinci satıcının daha bilgili olduğu ortaya çıktı ve genel olarak zaten bildiğimi dürüstçe kabul etti: Sportmaster LLC gönüllü olarak hediye kartlarını iade etmiyor. Ancak bu kartlarla herhangi bir ürünü satın almamı ve hemen iade etmemi, bu şekilde geri ödeme yapmamı önerdi.
Ayrıca, her iki hediye kartının da bir şekilde zaten kullanılmış olduğu ortaya çıktı (satıcının kendisi onları hediye paketinden çıkarmış ve 2027'ye kadar raf ömrüne sahip olduklarını kabul etmesine rağmen), ancak aynı zamanda kimse bana bu kartlarla hangi malların ve tam olarak nereden satın alındığını açıklayamadı.
Sonunda mağazaya 10 iş günü içinde fonların iade edilmesini talep eden yazılı bir talep bıraktım. Tabii ki dükkan bana hiçbir borcu yokmuş gibi davrandı. Aynı şekilde, kendisine talep beyanının ne zaman gönderildiğine de karar verdi. Görünüşe göre, Spor Ustasının temsilcisi bunu mahkemede de açıklamaya çalıştı. Ancak sonuç olarak mahkeme, Sportmaster LLC'DEN lehime hem nakit hem de manevi zarar ve para cezası talep etti. Bu arada, böyle bir talep beyanı yapmak çok basittir, herhangi bir şablon kullanılarak uzaktan bile yapılabilir (bunlar sulh mahkemelerinin web sitelerinde bile yayınlanır).
Makul bir soru ortaya çıkıyor: neden satıcıların tüketicinin korunması yasasını bilmediği bir mağazaya gitmelisiniz; hediye kartlarının terminaller tarafından okunmadığı yerlerde; Bir talepte bulunduktan sonra bile mağaza, kanunen yapması gerekeni gönüllü olarak yapmak yerine potansiyel müşterisini mahkemeye bir temsilci göndererek dava etmeyi tercih etti? Dahası, tüm bunlar çok küçük bir miktardan kaynaklanıyor, ki bu eminim ki aynı temsilcinin duruşmaya katılmak için yaptığı işin ödenmesinden çok daha az. Sonuçta, bu tür zorluklar basit bir hediye kartından kaynaklanıyorsa, daha karmaşık mallar (ekipman, spor ekipmanı, simülatörler) nedeniyle daha da fazla zorluk olacaktır...